Řehlovice - Ministerstvo dopravy a Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR se shodují, že zbývající část dálnice D8 může vést nestabilním územím kolem lomu Dobkovičky. Podstatné nyní bude zajištění celého území monitoringem širšího území a zajištění hloubkového odvodnění.

3006sesuv„Vysvětlili jsme si nedorozumění ohledně interpretace výsledků analýzy příčin sesuvu na D8. Shodli jsme se, že o objektivní odpovědnosti za sesuv bude nyní rozhodovat soud. Zároveň jsme si vysvětlili, že stát (ŘSD a SŽDC) musel konat a podat žalobu na kamenolom v Dobkovičkách," uvedl při společném prohlášení ministr dopravy Dan Ťok spolu s ředitelem ÚSMH AV ČR Josefem Stemberkem.

Podle závěrů dostupných analýz a studií byly příčinami vzniku sesuvu v červnu 2013 nadměrné srážky v kombinaci s přetížením kamenolomu a jeho nedostatečné odvodnění. V daném území mohou podle analýz hrozit další sesuvy. Proto nyní Ředitelství silnic a dálnic provádí průzkum a monitoring širšího sesuvného území a buduje hloubkové odvodnění, které má zajistit zlepšení poměrů v místě možného sesuvu.

„Ministerstvo dopravy i Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR se shodují, že dálnici může tímto územím vést. Diskusi o jiné trase už nemůžeme vést, stát sem investoval desítky miliard. Podstatné pro občany je, aby dálnice D8 byla dostavěná, bezpečná a v prosinci otevřená," dodal ministr Ťok.

O dalších možných hrozbách sesuvů kolem Dobkoviček a zajištění území bude ministr dopravy v následujících týdnech informovat vládu.

 

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru