Stáj Lutopol Racing Team představuje svého pilota. Formuli bude řídit Radek Polák
Radek Polák
Sport

Ústecký kraj - Jako majitel společnosti LUTOPOL, dlouholetý mecenáš a obrovský fanda závodních vozů, usedne Radek Polák za volant formule Renault 2.0. Dnes se uvolnil a poskytl nám krátký rozhovor.

Radku, co vás přivedlo k závodům a formulím vůbec?

Už od dětství jsem si hrál s formulí, kterou jsem dostal jako dárek. Jak to bylo možné, sledoval jsem závody F1 v televizi. Jako fanoušek jsem zavítal i na závody F1 (Abu Dhabí, Monako, Maďarsko, Španělsko). Naposledy Německo, kde jsem chtěl podpořit Václava Šafáře v kategorii F4. To vše byl už jen krůček dostat se k závodům blíže. Zorientovat se v procesu závodů a pochopení fungování organizace závodů mi umožnil Petr Zelenka, který v té době závodil osobním automobilem v třídě A (Carbonia Cupu). Vzájemné oťukávání vedlo k rozhodnutí o vstupu do formule. Petr Zelenka usedl s mou podporou do formule Renault a to úspěšně (celkové vítězství v kategorii D a celkové druhé místo formulových vozů v sezóně 2018). Což mne ještě více namotivovalo a posílilo chuť si usednout do kokpitu formule.

Co vše jste musel podstoupit, než jste usedl do kokpitu formule?

Nejdříve jsem zapracoval na redukci své váhy (smích). S tím mi pomohla přítelkyně a její systém pro zdraví. Díky tomuto systému se mi podařilo zredukovat tělesnou hmotnost z 102Kg na 87Kg, včetně úbytku vnitřního tuku o 5Kg. Navíc se svalovina posunula k plusové křivce a další hodnoty jen stoupají. Cítím se opravdu lépe a mohu skutečně doporučit systém, který opravdu přináší výsledky. Následovala fáze tréninků na simulátorech a poté samotná jízda. První zkušenost za volantem formule proběhla na Masarykově okruhu v Brně. Což mne neskutečně nabudilo a dostal větší chuť se účastnit závodu samotného. Děkuji i Petrovi Zelenkovi, který mne na cestě do kokpitu formule podporoval a radil.

První závod, kde a jaký jste z toho měl pocit?

Krásný závod na mosteckém autodromu v seriálu Carbonia Cup, navíc v Grandfinále. Startovní rošt byl plně obsazen (28 formulí). Plně mne ovládl adrenalin, navíc před krásnou diváckou kulisou. Vše se vydařilo, i počasí hrálo do karet. Prostě a jednoduše jsem si celý závod užil. V cíli mnou naprosto ovládali emoce štěstí. Děkuji všem, co mě podporovali a pomáhali po celou dobu.

Proč nová stáj LUTOPOL Racing Team?

Zpočátku jsem neznal fungování stájí a první kroky nebyly úplně optimální. S první stájí během sezóny 2018 jsme se po určité době rozešli, jednoduše se nenaplnila naše očekávání. Díky tomuto kroku jsme přišli i o závod na maďarském Hungaroringu. Podařilo se nám sjednat stáj novou a s její podporou úspěšně dokončit sezónu 2018. Ale stále něco chybělo, mít vlastní zázemí, tým s ambicí a chutí, nebát se změn zaběhlých pořádků, a hlavně pracovat na podpoře a propagaci tohoto sportu. Vždyť existuje spousta lidí, kteří v TV (stejně jako já před lety) sledují závody F1, a přitom se na vlastní kůži mohou přiblížit k závodním vozů, zažít nepopsatelné emoce. Ano nejsme F1, ale co je blíž, formule v TV nebo formule na vlastní oči? Závody bez diváků jsou jen planá jízda nadšenců. V neposlední řadě nám velmi pomáhá Jiří Koldinský a jeho servisní tým Racing Engineering s.r.o. bez kterého by naše stáj nebyla kompletní.

Co očekáváte jako pilot a mecenáš od nového ročníku Carbonia Cupu?

V této sezóně představíme nový vůz formule Renault 2.0, navíc jej pilotoval světově známý pilot Lando Norris. Zřejmě na začátku nebudu jezdit jako on, ale nechme se překvapit.
Jsme na začátku a defacto budujeme vše nové. Musíme sladit spolupráci servisního týmu, zázemí, marketinku a všech co jsou do závodů zapojení. Samozřejmě očekáváme tzv. porodní bolesti, ale učíme se rychle a překážek se nebojíme.
Pro novou sezónu 2019 mám tedy několik cílů: sladit fungování celé stáje, nabrat nové zkušenosti jako pilot, přilákat více diváků do ochozů (minimálně na české půdě) a získání další formule do naší stáje. S podporou stáje spolupracovníků udělám maximum pro splnění těchto cílů. V navazující sezóně 2020 chci jít ještě dál a bojovat o první příčky. Zároveň máme v plánu zapojit mládež. Dostat ji z ulice či od počítačů a přivézt na závodní trať. Samozřejmě na prvopočátku za volant motokár. Ale v budoucnosti se může objevit nový závodník formule, který bude reprezentovat nejen náš region, ale také ČR.

Co byste vzkázal našim čtenářům?

Nebojte se plnit své sny a přijďte se za námi podívat. Jsme obyčejní lidé, kteří mají specifického koníčka. Na mosteckém autodromu Vás rádi uvidíme v termínech seriálu Carbonia Cup, budeme rádi, když nás podpoříte.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru