Ústí nad Labem – Seznámit se s novým nízkopodlažním bezbariérovým kloubovým trolejbusem mohli Ústečané ve středu na Mírovém náměstí. Do konce roku bude dopravní podnik disponovat dalšími pěti vozy. Novinkou je, že každý z nových trolejbusů nakoupených v rámci IPRM (Integrovaný plán rozvoje města) – Mobilita bude mít svého patrona.

Každý trolejbus bude mít svého patrona z řad ústeckých známých sportovců. Foto: Petr Sochůrek
Jana Dvořáková z ústeckého dopravního podniku (DP) uvedla, že vizí společnosti je, aby úspěšní sportovci Ústecka propůjčili vozu své jméno. „Příběh sportovce si poté budou moci cestující přečíst a prohlédnout v samotném trolejbuse. Chtěli bychom, aby se prvním stal olympijský vítěz z Nagana hokejista Jan Čaloun," řekla Dvořáková.

Zaměstnankyně DP, oblečené v barvách trolejbusu, rozdávaly Ústečanům informační letáky a odpovídaly na jejich dotazy. Foto: Petr Sochůrek
Trolejbus Škoda 27 Tr Solaris, který si mohli Ústečané na Mírovém náměstí prohlédnout, přinese cestujícím větší pohodlí při jízdě městskou hromadnou dopravou. „Je tichý, má širší uličky mezi sedadly, výkonnější vytápění i přehlednější informační systém," doplnil mluvčí DP František Chlada.

Vůz si pochvalují sami řidiči. „Má nastavitelný volant, sedačku i opěradlo. Kabina je klimatizovaná. To, že řidič bude sedět v pohodlí, se odrazí i na jeho jízdě," řekl řidič Jan Vavřinec.

Děti nejvíce lákala kabina řidiče a volant trolejbusu. Foto: Petr Sochůrek
Nové trolejbusy, vyrobené speciálně pro ústecký dopravní podnik, se liší od ostatních v České republice, že mají poháněnou prostřední nápravu.

Bezbariérový přístup. Foto: Petr Sochůrek
Dalším prvkem je, že cestující si budou moci otevřít tlačítkem sami dveře ve stanici. Podle webu vlcoun.cz ale vedení dopravního podniku plánuje tuto novinku spustit až v roce 2016, po obnově celého vozového parku. V příštím roce dorazí do Ústí další šestnáct nízkopodlažních trolejbusů Škoda 28 Tr Solaris. Jde o patnáctimetrový třídvéřový vůz. Oba typy trolejbusů mají elektrickou výzbroj uloženou v horní části vozu, tudíž nehrozí cestujícím, v zimách bohatých na sníh, probíjení nástupního prostoru.

Slavnostnímu představení trolejbusu byli přítomni i řidiči, kteří odpovídali na technické dotazy. Foto: Petr Sochůrek

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru