Bílina - Ředitelství silnic a dálnic plánuje v letních měsících rozsáhlou opravu silnice 1/13 na území města Bíliny. S rekonstrukcí povrchu silnice bude spojeno dopravní omezení pro osobní dopravu a uzavírka pro nákladní dopravu.
Rekonstrukce bude rozdělena do tří etap.
První etapa začne 3. června v úseku od lázní ke kruhovému objezdu u Lidlu. Práce budou probíhat vždy v polovině vozovky a potrvají do 3. července. Po tuto dobu bude osobní doprava svedena do jednoho jízdního pruhu pro každý směr. Pro nákladní dopravu bude platit úplná uzavírka s objízdnou trasou, kterou v současné době ŘSD hledá. S největší pravděpodobností objízdná trasa povede po silnici 1. třídy I/15 z dálnice D8 od Lovosic přes Třebenice, Libčeves a Kozly na Most nebo Louny a naopak.
Od Lidlu k radnici
Při druhé etapě rekonstrukce bude opravený povrch kruhového objezdu u Lidlu a u radnice a silnice mezi nimi. Práce potrvají od 4. do 20. července. Při této etapě bude platit uzavírka pro nákladní i osobní dopravu z důvodu nutnosti položení geomříže v celé šířce a délce komunikace. Objízdná trasa pro nákladní dopravu bude stejná jako při první etapě, osobní auta budou opravovaný úsek objíždět přes Braňany a Mostecké Předměstí, na silnici 1/13 se pak napojí za Chudeřicemi a u Želenic. Pro místní osobní dopravu a hromadnou dopravu hledá město ve spolupráci s ŘSD jiné možnosti průjezdu, buď přes Kyselku nebo pomocí semaforů přes ulici Seifertova.
Od radnice k Penny
Poslední etapa oprav se dotkne úseku od kruhového objezdu u radnice za kruhový objezd u supermarketu Penny. Finální etapa začne 22. července a skončí 8. srpna. Opět bude platit úplná uzavírka pro nákladní dopravu a osobní dopravu bude řídit kyvadlově semafor, ve špičce podle potřeby i regulovčíci.
Podle informací Ředitelství silnic a dálnic nelze rozsáhlou opravu silnice provést bez vyloučení nákladní dopravy. Při první etapě totiž nebude kamionům stačit šířka jízdních pruhů, druhá etapa zcela uzavře úsek dopravě a při třetí etapě by nákladní doprava příliš prodlužovala zdržení způsobené kyvadlovým průjezdem řízeným světelnou signalizací. Důvodem oprav jsou hluboké vyjeté koleje na několika místech, dutiny v povrchu komunikace a praskliny v podloží.
Vzhledem ke skutečnosti, že ŘSD dodnes nemá stoprocentně potvrzenou a schválenou variantu objízdné trasy pro nákladní automobily, je možné, že celá rekonstrukce bude odložena na rok 2020, až bude ukončena rekonstrukce železničního mostu v Litvínově na původně navržené objízdné trase po silnici I. třídy I/27 (Teplice – Dubí – Hrob – Osek – Lom – Litvínov – Komořany).