Ústí nad Labem - V poslední době se spustil boom s nabídkou aut s hybridním pohonem. Moje představa byla taková, že to bude zřejmě auto, které buď jede na spalovací motor, nebo elektromotor poháněný baterií. V podstatě je to tak, jenže velký rozdíl je v tom, že s baterií rozhodně nemusíte někam k nabíječce, jak jsem si myslela a což mě odrazovalo.

20 let HYBRID TOYOTA

Nejdelší zkušenost na trhu s výrobou a prodejem vozů s hybridním pohonem má automobilka Toyota. Toyota vyrábí hybridní auta již 20 let. Proto jsme se obrátili na autosalon Toyota Louwman Ústí, abychom pro vás zjistili více.

„Společnost Toyota nabízí automobily vybavené revoluční hybridní technologií již 20 let. Tato vozidla získávají uznání nejen od našich zákazníků, kteří si nemohou vynachválit jejich jednoduchou obsluhu, tichou jízdu a nízkou spotřebu paliva, ale i od známých automobilových odborníků, které tato technologie také uchvátila. Zákazníci, kteří uvažují o koupi auta, nejdříve váhají nad možností otestovat „hybrid“, ale jakmile tak učiní, v hybridním vozidle se svezou a zjistí o něm všechny informace, jsou z vozu nadšeni. I díky tomu jsou hybridní vozy Toyota světově nejprodávanější,“ uvedl Petr Tampír, vedoucí provozovny Toyota Louwman Ústí.

Hybridní auta značky Toyota jsou důkazem, že technický vývoj může jít ruku v ruce s péčí o životní prostředí. Nabízí inovativní řešení, díky kterým se řidiči mohou užívat úspornější a zároveň pohodlnou a bezporuchovou jízdu.


 

Prodejce

  • Už jste rozhodnuti? Svého rozhodnutí litovat opravdu nebudete. Přijďte auto vyzkoušet do autosalonu Toyota Louwman Ústí na adrese ul. Solvayova 6, Ústí nad Labem. Více informací najdete zde: http://www.toyota-louwman.cz/.

 První sériově vyráběný hybrid byl vyroben právě v Toyotě. Stalo se tak v roce 1997 a byla jím Toyota Prius. Tento model zaznamenal obrovský úspěch a celosvětově se ho od roku 1997 prodalo asi 2 miliony kusů. Dnes Toyota nabízí velkou škálu vozů s hybridním pohonem. Kromě již zmiňovaného modelu Prius (dnes již jeho IV. generace), ke kterému se přidala i 7místná verze Prius+ a Prius Plug-in, je hybridní technologie použita i v modelech Yaris, Auris, RAV4 a nově i v modelu C-HR. Do roku 2015 se na světě prodalo již více než 8 milionů hybridních vozidel značky Toyota.

 

Co to hybrid vlastně je?

Pojďme se však podívat na hybridní vozy Toyota blíže. Jak fungují a jak se s nimi jezdí. Jednoduše můžeme říci, že hybridní vůz obsahuje spalovací motor a elektromotor. Oba jsou vzájemně propojeny a reagují podle způsobu jízdy, kterou určuje řidič. Při nižších rychlostech, například při jízdě po městě, vůz pohání elektromotor, který se při zpomalování a brzdění chová jako generátor a automaticky nabíjí hybridní baterii. Baterie se v případě potřeby může dobít i prostřednictvím generátoru poháněného spalovacím motorem. Jakmile vyjedete z města a požadujete vyšší rychlost, zapíná se spalovací motor. Tímto propojením obou motorů dochází k významné úspoře pohonných hmot. Hybridní vozy jezdí průměru kolem 3,5 l paliva/km.

1706toyota2

Jízda je zážitkem

Jízda v tomto voze je opravdovým zážitkem. To co právě vůz dělá, můžete sledovat na monitoru na palubní desce. Auto se startuje velmi jednoduše, pomocí tlačítka. Jízda poskytuje značné pohodlí, protože nemusíte řadit a můžete se lépe soustředit na cestu. Nezaskočí vás žádné kolony, na druhou stranu je díky výkonnému spalovacímu motoru auto bezpečné například při přejíždění. Hybrid je velmi tichý, když zastavíte, nastaví se do pohotovostního režimu a motor zhasne, nevydává žádný zvuk a neprodukuje žádné emise. Při rozjezdu jede jen na elektromotor a spotřeba paliva je v tu dobu nulová. Stejně tak při parkování.

Tlačítka ECO, EV, POWER

Pro ještě nižší spotřebu paliva nabízí hybridy Toyota možnost využití tlačítka ECO, při jehož zapnutí bude vůz sám odebírat vhodné množství výkonu z obou motorů. Tlačítko EV vám umožní ujet až 2 km s pomocí elektromotoru, tedy bez spotřeby paliva a bez znečišťování ovzduší, například v obytných zónách, u nemocnic, tam kde nebudete rušit klid. Naopak úplné dynamické zrychlení nabízí tlačítko POWER.

Určitě vás bude ještě zajímat, jak je to s baterií elektromotoru. Je nikl-metal hydridová a má velmi dlouhou životnost. To potvrzuje i možnost prodloužení záruky na baterii až na 10 let.

1706toyota3

Dobrá cena, nízké náklady, atraktivní ceny při prodeji

To všechno zní velmi dobře, ale asi si teď myslíte, že takováto skoro zázračná auta budou drahá. Tak pro vás máme dobrou zprávu. Jejich cena se blíží těm s běžným vznětovým motorem. A ještě za roky, kdy budete s hybridem Toyota jezdit, spoustu peněz ušetříte. Náklady na servisní prohlídky hybridních aut Toyota jsou naprosto stejné, někdy i levnější než u aut s tradičním pohonem, navíc hybridní motory nemají některé standardní díly, které by podléhaly opotřebení, jako je například dvou hmotový setrvačník, spojka, alternátor, startér, turbodmychadlo nebo hnací řemeny. Potěší vás i skutečnost, že například brzdové destičky, čelisti a kotouče se opotřebovávají třikrát pomaleji než v automobilech s klasickým pohonem. A další velké plus, při prodeji ojetého vozu Toyota můžete získat neobvykle atraktivní cenu, jelikož jsou díky úspornosti, kvalitě a nízkým provozním nákladům velmi žádané.

Spolehlivost

Hybridní auta značky Toyota jsou velmi spolehlivá, o tom svědčí i mnohé průzkumy.

Hybridní technologie je důležitým milníkem v oblasti vývoje automobilů, který mění tvář trhu a nastavuje trendy budoucnosti. Budoucnosti, kterou můžete poznat již dnes.

1706toyota4

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru