Ústí nad Labem - Ústí nad Labem ve spolupráci s organizací Czechdesign vyhlašují soutěž na vytvoření nového vizuálního stylu. První kolo je otevřené všem zájemcům z oboru, do druhého kola postoupí až pět vybraných účastníků.
První fáze soutěže je anonymní a je řešena otevřenou výzvou, do které se může do 25. 10. 2021 hlásit neomezený počet uchazečů. Odborná porota ze všech přijatých návrhů vybere až pět postupujících, které budou autoři v rámci další fáze prezentovat osobně. Výsledek bude znám na konci letošního roku. Úkolem bude kromě grafického konceptu a systému vizuální identity představit též logo města a podznačky, plakáty nebo propagační předměty.
„Ústí nad Labem hledí do budoucnosti, což by měla reflektovat i nová vizuální identita, kterou město právě ve veřejné soutěži hledá. Identita má prezentovat Ústí nad Labem jako město, ke kterému mohou začít občané cítit hrdost a které stojí za návštěvu,“ řekl primátor Petr Nedvědický.
Vítězná identita se propíše také do komunikace městských obvodů, klíčových příspěvkových organizací a akciových společností města, jako jsou např. muzeum, pečovatelská služba nebo dopravní podnik. Novou podobu následně dostanou i Ústecké noviny nebo orientační systém.
„Ústí je výzva! Je to známé a velké město, které ale trápí i neduhy. Vizuální styl zde jednoznačně může přispět ke zvýšení kvality života, každá změna bude výrazně vidět. Proto věříme, že se nám v soutěži sejde mnoho povedených návrhů od renomovaných designérů,“ okomentovala Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.