Do vlaků se vrací i cestující s handicapem, letos mají k dispozici rekordní počet bezbariérových spojů
Ilustrační foto
Ústí nad Labem

ČR - Navzdory loni pokračující pandemii covid-19 a platnosti řady protiepidemických opatření se do vlaků začali vracet také cestující s handicapem, kteří při cestě vyžadují asistenci dopravce. Podle objednávkového systému jich loni cestovalo více než 5 100, to je meziročně o 600 cestujících více. Letos pro ně České dráhy připravily největší nabídku bezbariérových vlaků v historii. Celkem je to 5 385 spojů, podstatná část z nich je přímo nízkopodlažní.

„Těší nás, že se do vlaků Českých drah vracejí také cestující s handicapem, například lidé, kteří potřebují ke svému pohybu ortopedický vozík. Kvůli koronavirové pandemii v roce 2020 klesl jejich počet skoro na polovinu. Loni se však počet objednaných cest zvedl o 14 % a věřím, že brzy dosáhneme na předcovidové počty těchto zákazníků. Určitě k tomu přispějí také nové bezbariérové soupravy a rozšíření nabídky bezbariérových spojů,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. Ročně pak cestuje několik tisíc cestujících s handicapem bez objednání a asistence dopravce díky velké nabídce bezbariérových vlaků a stanic.

České dráhy v současném jízdním řádu nabízejí 5 385 bezbariérových spojů, což je o 475 vlaků víc než loni. Bezbariérové soupravy byly nově nasazeny například na tratě Klatovy – Plzeň – Rokycany – Beroun na západě republiky nebo mezi Chocní a Náchodem ve východních Čechách.

„V letošním roce budeme pokračovat v rozšiřování počtu bezbariérových vlaků. V Jihočeském kraji uvádíme do provozu 10 nízkopodlažních jednotek RegioPanter a v Moravskoslezském kraji probíhá zkušební provoz nových souprav push-pull. Zavedli jsme také nové služby pro zákazníky na vozíku, jako je možnost dobíjení baterií elektrických vozíků během cesty v nejnovějších soupravách,“ doplňuje Jiří Ješeta.

České dráhy provozují zhruba 600 bezbariérových vozů a jednotek. Ty doplní nové vlaky. V současné době mají České dráhy uzavřené kontrakty na dodání 110 elektrických jednotek z rodiny RegioPanter, 66 motorových jednotek od polského výrobce PESA a 20 jednotek pro dálkové vlaky. Všechny nové soupravy jsou řešeny pro pohodlné cestování osob s handicapem. Jsou vybaveny plošinami nebo rampami pro nástup osob na vozíku, mají prostorné sociální zařízení a oddíly, kde je možný pohyb na vozíku, jsou vybaveny audiovizuálními informačními systémy pro nevidomé a neslyšící. Tlačítka jsou provedena v haptické úpravě s možností rozlišení jejich funkce dotykem a doplněny nápisy v Braillově písmu.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru