Ústí nad Labem - V úterý 11. dubna byla zahájena stavba okružní křižovatky Krásné Březno na silnici I/62 v Ústí nad Labem. Z důvodu zachování provozu dopravy je nutné dopravu převést na provizorní části komunikace, aby mohly být zahájeny stavební práce na stavbě okružní křižovatky.
Stavební práce na křižovatce jsou naplánovány na 9. května, první etapa stavby potrvá zhruba do září letošního roku. Druhá část potrvá do ledna příštího roku. Na silnici I/62 z Ústí nad Labem do Děčína bude po celou dobu výstavby zachován provoz. Od 9. května ale bude dopravní omezení ve směru z Krásného března na Děčín, bude zachován pouze provoz městské hromadné dopravy. Z důvodu bezpečnosti a nastaveného dopravního opatření je již dnes na místě snížená rychlost na 30 kilometrů v hodině.
Foto: Kuba Zápotocký
Okružní křižovatka vyjde na 58 milionů korun, staví ji společnost Eurovia. "V současné době probíhají stavební práce v takzvané nulté etapě dopravního opatření, kdy za tohoto opatření provedeme provizorní části komunikace, abychom mohli zachovat provoz i v rámci výstavby na páteřní komunikaci I/62. Aktuálně je tady snížená rychlost na třicet kilometrů v hodině a jsou zúženy dopravní kruhy. Tato etapa je naplánována tak, abychom ji 9. května mohli spustit do provozu a tím otevřít prostor pro vlastní výstavbu okružní křižovatky." uvedl stavbyvedoucí Zbyněk Hořejší.
Foto: Kuba Zápotocký
Na sociálních sítích se však objevily názory, že kruhový objezd je absolutně zbytečný a akorát bude zdržovat plynulost dopravy. "Laický názor respektujeme, protože jsou to lidé, kteří užívají naše komunikace. Nicméně, řekněme si otevřeně, že se to neprojeví na plynulosti, ale především na bezpečnosti a na bezpečném napojení celého uzlu, kde se na hlavní komunikaci připojuje několik větví. Každé změna na dlouho používané komunikaci budí rozpaky. Málokterý řidič si vyhledá informace například na našem webu, nebo na YouTube kanálu, kde nabízíme výkresy, zobrazení nebo dokonce modelaci stavby, aby si to řidič mohl dopředu představit. Málokde se nakonec setkáváme s odmítnutím, nebo kritikou. Většinou, po nějaké době, když se doprava ustálí a řidiči si uvozovkách zvyknou, tak si řeknou, že je to vlastně lepší," uvádí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Foto: Kuba Zápotocký