Nová lokomotiva Siemens Vectron. Foto: ČD
Ústí nad Labem

ČR – České dráhy minulý týden převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL a hned je uvedly do provozu v čele vlaků Západní expres, Krušnohor a Slovácký expres. Nové lokomotivy lze potkat na tratích Praha - Plzeň - Cheb, Cheb - Ústí nad Labem a Praha - Pardubice - Olomouc - Staré Město u Uherského Hradiště. Letos už zbývají dodat poslední dva plánované stroje. Jejich předání je plánované na prosince.

V roce 2024 poskytne společnost RSL Českých drahám dalších 22 lokomotiv Siemens Vectron a naplní tak rámcový kontrakt na 50 strojů.

Posledně dodané lokomotivy byly nasazeny na linky R 18 Slovácký expres, R 15 Krušnohor a Ex 6 Západní expres. Stroj 193.572 vyjel poprvé 7. listopadu na vlaku R 897 Zlínský expres z Prahy do Otrokovic a 193.573 byla poprvé v čele vlaku Ex 566 Západní expres Praha – Cheb o den později (8. listopadu).

Lokomotivy Siemens Vectron mají maximální rychlost 200 km/h a výkon 6,4 MW. Určeny jsou pro provoz na tratích s trakční soustavou 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Vybaveny jsou vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. České dráhy je provozují na vnitrostátních linkách a na spojích do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska.

Vedle lokomotiv pronajatých u leasingových firem ELL (10 kusů) a RSL (50 kusů) vlastní jednu lokomotivu a dalších 50 lokomotiv v provedení pro rychlost 230 km/h objednaly u společnosti Siemens.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru