Mojžíř – Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) se připravuje na plánovanou rekonstrukci estakády v Mojžíři. Při ní dojde k demolici mostu převádějící frekventovanou silnici I/62 mezi Ústím nad Labem a Děčínem. O uplynulém víkendu, jak informuje státní podnik, došlo k doplnění inženýrskogeologického průzkumu, který si vyžádal kyvadlový provoz silniční dopravy řízený semafory.
V dřívějším tiskovém prohlášení ŘSD uvádí, že opravu předpokládá zahájit v listopadu letošního roku. Redakce e-ústí.cz odeslala na tiskové oddělení dotaz, jak to se stavbou, kterou sám státní podnik označuje jako za jednu z největších tohoto roku v Ústeckém kraji, vypadá. „V současné době stále probíhá vyhodnocení výběrového řízení a příprava objízdné trasy po komunikaci I/13. Projednává se schéma dopravního řešení při mimořádných událostech na objízdné trase, které navrhne řešení odstavu nákladní dopravy do doby odstranění jejích následků. Dokončuje se majetkoprávní příprava stavby,“ odpověděla na e-mail Kamila Zahálková, členka týmu komunikace ŘSD pro Karlovarský, Ústecký a Liberecký kraj.
Zdroj: stránka ŘSD na sociální síti „X“
Státní podnik k rekonstrukci estakády v Mojžíři uvádí, že kromě výstavby nového mostu, zahrnuje vynucenou přeložku kanalizace, dočasné přemístění kabelů Správy železnic (SŽ), dálkového optického kabelu SŽ ve správě ČD-Telematika a úpravu komunikace v úseku navazujícím na most. „Most převádí silnici I/62 přes elektrifikovanou dvojkolejní železniční trať č. 090 Ústí nad Labem – Děčín, nezpevněnou místní komunikaci a silniční těleso připojovací větve mimoúrovňové křižovatky. Stávající most je tvořen soustavou devíti prostých polí. Použity jsou nosníky sestavené ze tří částí a dodatečně předepnuté. S ohledem na technický stav mostu a jeho stáří je technicky a ekonomicky neefektivní stávající most opravovat. Stávající přemostění bude zdemolováno (ne zcela, některé podzemní části budou zachovány) a na jeho místě bude postaveno nové přemostění délky 277,7 metru, přičemž délka celého mostu je 291,58 metru. Nová nosná konstrukce je navržena jako monolitická předpjatá. Příčný řez nosnou konstrukcí má tvar „TT“. Příčný sklon a šířka nosné konstrukce se mění s ohledem na silniční uspořádání na mostě. V poli 5 a 6 (v úseku od km 0,435) dochází ke změně šířky nosné konstrukce vlivem přidání připojovacího / odbočovacího pruhu. Pruhy poslouží pro odbočení a připojení v mimoúrovňové křižovatce, které následně přecházejí ve větve mimoúrovňové křižovatky. Připojovací větev ve směru Ústí nad Labem a odbočovací větev ze směru Ústí nad Labem je navržena jako jednopruhová s návrhovou rychlostí 30 km/h. Silnice I/62 je navržena v šířkovém uspořádání kategorie S11,5. V rámci stavby je navržena úprava výškového vedení silnice s ohledem na požadavek min. výšky podjezdu železniční trati. Úpravou nivelety je dotčen především úsek na mostě ale i předmostí,“ informuje v letáku vyrobeném přímo pro tuto rekonstrukci ŘSD.
Zdroj: tisková zpráva ŘSD
Odkaz na leták k rekonstrukci estakády v Mojžíři najdete zde.