Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše. Ilustrační snímek. Foto: Petr Sochůrek
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem - Stavební společnosti Metrostav TBR a STRABAG SIS se prostřednictvím tohoto prohlášení chtějí vyjádřit k informacím, které se minulý týden objevily v médiích a skutečnostem, které zazněly na zasedání zastupitelstva města Ústí nad Labem.

"V prvé řadě je nutné uvést, že rekonstrukce mostu již probíhá a nelze na aktuální stav pohlížet optikou, že práce nebyly zahájeny. Již na přelomu loňského roku započaly přípravné a projektové práce, včetně zpracování doplňkového inženýrskogeologického průzkumu pro založení provizorní lávky. Poté začaly práce na přeložkách inženýrských sítí, stejně jako na založení lávky a její následné montáži. Současně byly zahájeny práce i na hlavním objektu celé rekonstrukce, mostu Dr. Edvarda Beneše, spočívající v provedení průzkumu nosné konstrukce mostu a zajištění provizorních jam včetně přeložky kanalizace," uvádí obě společnosti v tiskové zprávě.

Dále uvádějí, že dle smluvního plnění stavební společnosti již dokončily montáž provizorní lávky, která je v technickém stavu, kdy je možné ji zkolaudovat a dle smlouvy také užívat. Je na místě zmínit, že součástí smluvního plnění je také zajištění nezbytných dokladů pro kolaudaci. Avšak ta je mimo jiné závislá na kolaudaci inženýrských sítí, a to i těch, jejichž přeložky zajišťuje objednatel rekonstrukce mostu. Stavební firmy bohužel nemají možnost ovlivnit časové prodlevy, které nezpůsobily. Stavební společnosti jsou připraveny k dalším jednáním, která pomohou situaci vyřešit a urychlit. Uvedení lávky do provozu je nezbytné pro uzavření mostu Dr. Edvarda Beneše a zavedení objízdné trasy.

"Stavební společnosti předložily návrh dopravně inženýrského opatření, který několik měsíců intenzivně projednávaly v rámci pracovních skupin za účasti dotčených účastníků a opakovaně s nimi řešily jejich podněty a připomínky. Tato stavba je nicméně ovlivněna mimo jiné i současným prováděním, resp. přípravou, jiných stavebně investičních akcí, což mělo mimo jiné za následek zamítavé stanovisko k předloženému návrhu objízdných tras. Společnosti dál intenzivně jednají s dotčenými orgány za účelem dosažení shody na plánovaných dopravně inženýrských opatřeních. Stavební společnosti vítají deklarovaný zájem a ochotu všech zúčastněných subjektů o maximální součinnost za účelem provedení nezbytných úkonů. Cílem a snahou stavebních firem je nejen minimalizovat dopady do termínů výstavby, ale také co nejméně omezit kvalitu života občanů, jichž se dotkne plánovaná uzavírka a zavedení objízdných tras. Rádi bychom veřejnost ubezpečili, že prováděné práce a další činnosti probíhají s vysokým nasazením, aby se předešlo možným zpožděním, která nejsou v zájmu žádné ze zainteresovaných stran," stojí dále v tiskové zprávě společností Metrostav TBR a STRABAG SIS.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru