Ústí nad Labem - Stavební společnosti Metrostav TBR a STRABAG SIS se prostřednictvím tohoto prohlášení chtějí vyjádřit k informacím, které se minulý týden objevily v médiích a skutečnostem, které zazněly na zasedání zastupitelstva města Ústí nad Labem.
"V prvé řadě je nutné uvést, že rekonstrukce mostu již probíhá a nelze na aktuální stav pohlížet optikou, že práce nebyly zahájeny. Již na přelomu loňského roku započaly přípravné a projektové práce, včetně zpracování doplňkového inženýrskogeologického průzkumu pro založení provizorní lávky. Poté začaly práce na přeložkách inženýrských sítí, stejně jako na založení lávky a její následné montáži. Současně byly zahájeny práce i na hlavním objektu celé rekonstrukce, mostu Dr. Edvarda Beneše, spočívající v provedení průzkumu nosné konstrukce mostu a zajištění provizorních jam včetně přeložky kanalizace," uvádí obě společnosti v tiskové zprávě.
Dále uvádějí, že dle smluvního plnění stavební společnosti již dokončily montáž provizorní lávky, která je v technickém stavu, kdy je možné ji zkolaudovat a dle smlouvy také užívat. Je na místě zmínit, že součástí smluvního plnění je také zajištění nezbytných dokladů pro kolaudaci. Avšak ta je mimo jiné závislá na kolaudaci inženýrských sítí, a to i těch, jejichž přeložky zajišťuje objednatel rekonstrukce mostu. Stavební firmy bohužel nemají možnost ovlivnit časové prodlevy, které nezpůsobily. Stavební společnosti jsou připraveny k dalším jednáním, která pomohou situaci vyřešit a urychlit. Uvedení lávky do provozu je nezbytné pro uzavření mostu Dr. Edvarda Beneše a zavedení objízdné trasy.
"Stavební společnosti předložily návrh dopravně inženýrského opatření, který několik měsíců intenzivně projednávaly v rámci pracovních skupin za účasti dotčených účastníků a opakovaně s nimi řešily jejich podněty a připomínky. Tato stavba je nicméně ovlivněna mimo jiné i současným prováděním, resp. přípravou, jiných stavebně investičních akcí, což mělo mimo jiné za následek zamítavé stanovisko k předloženému návrhu objízdných tras. Společnosti dál intenzivně jednají s dotčenými orgány za účelem dosažení shody na plánovaných dopravně inženýrských opatřeních. Stavební společnosti vítají deklarovaný zájem a ochotu všech zúčastněných subjektů o maximální součinnost za účelem provedení nezbytných úkonů. Cílem a snahou stavebních firem je nejen minimalizovat dopady do termínů výstavby, ale také co nejméně omezit kvalitu života občanů, jichž se dotkne plánovaná uzavírka a zavedení objízdných tras. Rádi bychom veřejnost ubezpečili, že prováděné práce a další činnosti probíhají s vysokým nasazením, aby se předešlo možným zpožděním, která nejsou v zájmu žádné ze zainteresovaných stran," stojí dále v tiskové zprávě společností Metrostav TBR a STRABAG SIS.