Mírové náměstí – Zastupitelé města Ústí nad Labem na svém červnovém zasedání roku 2023 rozhodli o nákupu staveniště na Mírovém náměstí přezdívané „dírou“. Vedení krajského města tehdy argumentovalo, že získání bloku 004 má pro Ústí nad Labem velký přínos. Úpravou prošlo oplocení pozemku, ale staveniště zůstává.
Redakce dostala námět na článek, zda lze zjistit, jaká je současná situace okolo bloku 004. „To byly sliby a recepty před posledními komunálními volbami, jak s místem hyzdícím náměstí „zatočit“. Příští rok budou volby do ústeckého zastupitelstva znovu a „díra“ nemizí,“ upozorňuje čtenář Pavel Malák.
Zpravodajský lokální server e-ústí.cz se s dotazem, jaká je současná situace, obrátil na kancelář primátora. „U bloku 004 se shromažďují podklady pro vyhlášení PPP projektu formou Design & Build na dostavbu daného objektu,“ odpovídá tiskový referent Marek Lukinič.
Internetový portál ceskainfrastruktura.cz uvádí, že podstatou PPP projektů je dlouhodobý smluvní vztah mezi veřejným zadavatelem a soukromým partnerem, obvykle trvající 15 až 30 let. „Jde o zajištění veřejné infrastruktury nebo služby, ve které soukromý partner nese významné riziko a odpovědnost za řízení projektu, a jeho odměna je přímo spojena s jeho výkonem. Veřejný sektor tak získává odborné kompetence bez ztráty vlastnictví a kontroly nad veřejnou službou,“ informuje server.
„Design-Build je způsob zadávání výstavbových projektů vhodný jak pro dopravní infrastrukturu, tak pro pozemní stavby. Pro tuto dodací metodu je příznačná odpovědnost za projektovou dokumentaci na straně zhotovitele, přičemž objednatel specifikuje ve svém zadání pouze účel, standardy, rozsah a další například výkonová kritéria plnění. Jedná se o smlouvu s paušální cenou bez výkazu výměr. Při použití metody Design-Build může objednatel přesněji předvídat cenu i lhůtu pro dokončení. Přestože zhotovitel na sebe bere větší riziko v souvislosti s projektovou dokumentací, pro úspěch projektu je třeba optimálního rozdělení rizik podle principu: riziko nese ta strana, která ho dokáže lépe řídit,“ doplňuje Asociace pro rozvoj infrastruktury (ARI).
FOTOGALERIE: