Ústí nad Labem - Jak pokračují práce na rychlostních komunikacích po celém regionu? Takzvaná Kladrubská spojka by se mohla začít stavět za tři roky, obchvat Loun a Postoloprt by mohl být jako dálnice hotový za pár let. A zjišťuje se, jestli jsou reálné tunely jako obchvat Bíliny.
Vyplynulo to z pravidelné schůzky u hejtmana Oldřicha Bubeníčka, kterého navštívili Martin Vidimský, ředitel Správy Chomutov a Petr Vacek z úseku výstavby Správy Chomutov Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Hejtman Oldřich Bubeníček byl ujištěn, že veškeré započaté rekonstrukce a harmonogram prací platí. Cestu řidičům z Ústí nad Labem do Mostu by měla do budoucna zrychlit Kladrubská spojka. Ta propojí jižně od Teplice silnice I/13 a I/18. „Vše běží jak má. Od ministerstva máme zelenou a stavba by tak mohla začít již v roce 2020,“ odtajnil Petr Vacek z úseku výstavby.
Velmi důležitá pro region je dálnice D7, jejíž úsek vede skrz průmyslovou zónu Triangle. ŘSD usiluje do několika let o zkapacitnění této rychlostní komunikace hned v několika úsecích (obchvat u Panenského Týnce, Loun a Postoloprt). Řeč byla také o možném obchvatu Bíliny. Pracovníci ŘSD již zadali projekt geotechnického průzkumu. „Nyní budeme čekat na posudky a následně zjistíme, zda je reálné vybudování tunelů, které by usnadnily život obyvatelům Bíliny a výrazně zrychlily průjezd tímto městem,“ uvedl ředitel Správy Chomutov ŘSD Martin Vidimský.