Střekov – Zhruba po tři čtvrtě roce se projdou pěší znovu z jednoho břehu řeky Labe na druhý po ústeckém Železničním mostě. V době uzavírky museli Střekované a turisté využívat přilehlého benešova mostu nebo nedalekého Masarykova zdymadla.
Ačkoliv má ústecký Železniční most nový nátěr a je otevřen jen pár dní, vandalové už měli potřebu je na konstrukci podepsat. „Strážníci se pravidelně v rámci pochůzek na Železniční most zaměřují. V minulosti se nám povedlo několikrát sprejery chytit přímo při vandalství, ale je to mnohdy hodně složité," řekl zástupce ředitele městské policie Jan Novotný.
Důvodem několika měsíční uzavírky Železničního mostu pro pěší byla jeho rozsáhlá rekonstrukce kvůli rezivění ocelových částí mostu a tím i k postupnému oslabování jednotlivých prvků. Kromě protikorozní ochrany se oprav dočkaly chodníkové, hlavové a středové podlahové plechy na mostě, zábradlí, pojistné úhelníky a mostnice. (více zde)
Dalším důvodem uzavírky byly překládky inženýrských sítí včetně vodovodu zásobující pitnou vodou patnáct tisíc obyvatel Střekova. (psali jsme)
Současný ústecký Železniční most byl postaven v padesátých letech minulého století. Využívají ho hojně pěší turisté mířící do Ústí nad Labem při návštěvě ústeckých dominant výletního zámečku Větruše a hradu Střekov. Původně stál vedle dnešního Železničního mostu, most dvoupatrový. Horním patrem vedla železnice, dolním silnice a cesta pro pěší. V roce 1945 byl most poškozen, když došlo k náletu na město. Poté byl postupně původní most odstraněn.
Čtenáři, posílejte nám náměty na články na e-mail: