Ústí nad Labem - Rozšířenou možnost přepravy jízdních kol autobusy Dopravy Ústeckého kraje využilo v uplynulé letní sezoně na pět tisíc milovníků cyklistiky. O drtivou většinu přepravených cyklistů se během letošní sezony postaraly autobusy  směřující do Krušných hor.

Zelený autobus s přívěsem pro cyklisty. Foto: Ústecký kraj

Ze 14 nejvytíženějších cyklobusových linek jich deset vyváželo cestující s jízdními koly právě na krušnohorské vrcholy. Největším cyklistickým „tahákem" byly linky 484 z Teplic na Komáří Vížku, 433 z Děčína na Sněžník a 493 z Teplic na Moldavu v Krušných horách - v roce 2015 se postaraly o třetinu přepravených cyklistů. Trojici nejoblíbenějších cyklobusů následovaly spoje do Tisé a Mukařova, Jetřichovic, Českého Jiřetína, Měděnce, Horu Svatého Šebestiána nebo na Boží dar.

„Mezi spoji, kterými vozíme kola, vládnou jednoznačně ty linky, kde dokážeme vyvézt cyklisty z údolí na kopec – ať už je to v Krušných horách, Českém středohoří nebo Českém Švýcarsku. Doufám, že v příští sezoně začnou objevovat kouzlo pohodlné a levné veřejné dopravy do zajímavých míst regionu i další příznivci cyklistiky," dodává radní pro dopravu Ústeckého kraje Jaroslav Komínek.

Zelené autobusy linek Dopravy Ústeckého kraje, které umožňují přepravu jízdních kol, opatří dopravci nástavbami nebo vleky pro kola opět od dubna do října 2016. Informační brožurky s jízdními řády linek pro cyklisty budou během cyklistické sezony k dispozici ve všech informačních kancelářích dopravců DÚK, v turistických informačních centrech měst a obcí nebo v elektronické formě na dopravním portálu www.dopravauk.cz.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru