Ústecký kraj - V neděli 13. prosince začne platit nový jízdní řád Českých drah pro rok 2016. V kraji dochází na některých linkách k mírnému navýšení počtu vlakových spojů. V Ústeckém kraji pojede 936 vlaků – 12 spojů EuroCity, 4 spoje EuroNight, 97 rychlíků, 32 spěšných vlaků a 791 osobních vlaků.
- V odpoledních hodinách v pracovní dny pojede navíc jeden pár osobních vlaků mezi stanicemi Děčín a Ústí nad Labem. Odjezd z Děčína v 15:02, zpět z Ústí nad Labem v 16:32. Mezi stanicemi Ústí nad Labem a Lovosice objednal Ústecký kraj v odpoledních hodinách prodloužení rychlíku z Liberce a opačně. Pro přepravu zaměstnanců firmy Johnson Controll v Roudnici nad Labem pojedou nově 2 páry zrychlených osobních vlaků mezi stanicemi Ústí nad Labem a Roudnice nad Labem: jeden pár v pracovní dny a jeden v pracovní dny a v neděli a ve svátek.
Osvědčené spojení mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany v předvánoční době
- I letos pojede v předvánočním čase v době adventu o víkendech jeden pár přímého zrychleného osobního vlaku s názvem Vánoční kometa mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany, který je využíván návštěvníky tradičních vánočních trhů. Vlak bude složený z deseti vozů klasické stavby a bude zastavovat ve stanicích Děčín hl.n., Bad Schandau a pak až v Drážďanech. Odjezd z Ústí nad Labem v novém jízdním řádu je stejný jako v současném: v 9:18, příjezd do Drážďan je v 10:21. Zpět z Drážďan odjíždí stejně jako v současném jízdním řádu, v 16:05, a do Ústí nad Labem hl.n. přijede v 17:10. Poprvé Vánoční kometa pojede v sobotu 28. listopadu.
Znovuobnovení hraničního přechodu Vejprty – Cranzahl
- Dochází ke znovuobnovení přeshraničního provozu na železničním přechodu Vejprty – Cranzahl. O víkendech pojedou v době od 1. května do 25. září 2016 dva páry vlaků.
Změny v jízdním řádu v Ústeckém kraji
Trať 135 Most – Moldava v Krušných horách
- Rozsah pravidelné dopravy zůstává stejný.
- Ústecký kraj objednal navíc 1 pár vlaků Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách a zpět, který pojede dva dny o jarních prázdninách okresu Teplice a dva dny okresu Ústí nad Labem. Spoje zajistí jednotka RegioShark.
Trať 083 Rumburk – Dolní Poustevna
- V pracovní dny dochází k propojení prvních ranních vlaků a místo vlaků Děčín – Schőna a zpět a Rumburk – Dolní Poustevna a zpět pojede další pár přímých vlaků Děčín – Rumburk a opačně. Změna vychází ze společného požadavku Ústeckého kraje a německého objednatele regionální dopravy VVO.
- Po dobu konání turistické akce Wandertag v Českosaském Švýcarsku pojede jeden pár turistického vlaku Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Mikulášovice – Panský – Krásná Lípa a zpět. Na jízdě tohoto vlaku se dohodl Ústecký kraj a VVO.
Trať 090 Praha – Děčín
- Nárůst počtu spojů.
- Noční zrychlený osobní vlak z Děčína (odjezd 0:16), který je přípojem od posledního vlaku z Bad Schandau, pojede až do Lovosic. Tímto spojením se umožní návrat cestujících z Drážďan až do Lovosic, kde bude přípoj i na Litoměřice.
- V odpoledních hodinách v pracovní dny je přidán 1 pár osobních vlaků mezi stanicemi Děčín a Ústí nad Labem. Odjezd z Děčína v 15:02, zpět z Ústí nad Labem v 16:32.
- Mezi stanicemi Ústí nad Labem a Lovosice objednal Ústecký kraj v odpoledních hodinách prodloužení rychlíku z Liberce a opačně.
- Pro přepravu zaměstnanců firmy Johnson Controll v Roudnici nad Labem kraj objednal 2 páry zrychlených osobních vlaků mezi stanicemi Ústí nad Labem a Roudnice nad Labem. Jeden pár v pracovní dny a jeden v pracovní dny a v neděli a ve svátek.
Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Želina
- Rozsah dopravy zůstává stejný, u některých vlaků dochází k minutovým úpravám.
- Jeden pár vlaků o víkendech a svátcích v době do 30. dubna 2016 je prodloužen do / ze zastávky Želina. Obsluha zastávky Želina vychází z požadavku města Kadaň.
Trať 137 Chomutov – Vejprty
- Dochází ke znovuobnovení přeshraničního provozu na železničním přechodu Vejprty – Cranzahl, kdy o víkendech v době od 1. května do 25. září 2016 pojedou přes hranice dva páry vlaků.
- změna vychází z požadavku německé strany po dohodě s Ústeckým krajem.
Modernizované vozy na jednotlivých tratích
• Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 86 % osobních vlaků s klasickou soupravou s novým řídícím vozem „Sysel“ a modernizovanými vozy Bdmtee;
• Trať 073 Ústí nad Labem – Děčín: 100 % modernizovanými soupravami (93 % jednotkami Regionova a 7 % klasickou soupravou s novým řídícím vozem „Sysel“ a modernizovanými vozy Bdmtee);
• Trať 081 Děčín – Rumburk, Děčín – Česká Lípa: 100 % vlaků modernizovanými a novými jednotkami Desiro a RegioShark, Regionova a 854 + 954;
• Trať 083 Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Dolní Poustevna – Rumburk: na všech spojích linky U28 jednotka Desiro, na vložených vlacích v úseku Rumburk – Dolní Poustevna jezdí jednotky RegioShark, Regionova a motorový vůz 810, v úseku Rumburk – Šluknov také rychlíková souprava 854 + 954. Celkem 90 % všech spojů zajišťují modernizovaná a nová vozidla;
• Trať 084 Rumburk – Mikulášovice přes Panský: 100 % vlaků jednotkou RegioShark;
• Trať 087 Lovosice – Česká Lípa: 100 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 090 linka Ústí n.L. hl.n. – Praha Masarykovo nádraží: 100 % osobních vlaků jednotkou CityElefant, v úseku Děčín – Ústí n. L. 7 jednotek RegioPanter, 1 souprava s novým řídícím vozem „Sysel“ a 1 jednotka Desiro;
• Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách: 100 % vlaků modernizovanými vozidly Regionova v úseku Teplice v Čechách – Radejčín; v úseku Radejčín – Lovosice náhradní autobusová doprava;
• Trať 114 Lovosice – Postoloprty: 100 % spojů jednotkou Regionova;
• Trať 124 Chomutov – Lužná u Rakovníka: 70 % spojů jednotkou Regionova;
• Trať 126 Most – Rakovník: v úseku Most – Rakovník 100 % vlaků jednotkou Regionova, na několika vložených spojích v úseku Most – Louny město motorový vůz 810;
• Trať 130 Ústí nad Labem – Chomutov: na lince U1 Děčín – Kadaň-Prunéřov jezdí 7 nových jednotek RegioPanter, 1 jednotka RegioShark a 1 souprava s novým řídícím vozem „Sysel“; kromě několika vložených posilových vlaků, na kterých je nasazena klasická souprava, jezdí na všech spojích linky U1 nové jednotky. V úseku Most – Chomutov – Kadaň-Prunéřov – Klášterec nad Ohří (– Karlovy Vary) na lince U2 jezdí jednotka Regioshark, Regionova, motorové vozy 810 a klasické soupravy;
• Trať 131 Ústí n.L. – Bílina: 100 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Kadaň předměstí: 90 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 133 Chomutov – Jirkov: 83 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov: v úseku Teplice v Čechách – Litvínov 70 % vlaků jednotkou Regionova, v úseku (Ústí nad Labem –) Teplice v Čechách – Louka u Litvínova 100 % spojů jednotkou RegioPanter;
• Trať 137 Chomutov – Vejprty (Cranzahl): 50 % spojů jednotkou Regionova;
• Trať 160 Žatec – Plzeň (úsek v Ústeckém kraji Žatec – Blatno u J.): 100 % vlaků jednotkou Regionova.
Na následujících tratích zůstává rozsah dopravy stejný jako v jízdním řádu 2015:
• Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
• Trať 073 Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hl.n.
• Trať 081 Děčín – Rumburk, Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa
• Trať 084 Rumburk – Mikulášovice (víkendový provoz)
• Trať 095 Vraňany – Straškov (– Zlonice)
• Trať 096 Roudnice nad Labem – Račiněves
• Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách (v úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava)
• Trať 110 Louny – Kralupy nad Vltavou
• Trať 114 Lovosice – Postoloprty
• Trať 123 Most – Žatec západ
• Trať 124 Chomutov – Lužná u Rakovníka
• Trať 126 Most – Rakovník
• Trať 130 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří
• Trať 133 Chomutov – Jirkov
• Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov
• Trať 140 Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary – Cheb
• Trať 160 Žatec – Plzeň
• Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou