Ústecký kraj - V neděli 13. prosince začne platit nový jízdní řád Českých drah pro rok 2016. V kraji dochází na některých linkách k mírnému navýšení počtu vlakových spojů. V Ústeckém kraji pojede 936 vlaků – 12 spojů EuroCity, 4 spoje EuroNight, 97 rychlíků, 32 spěšných vlaků a 791 osobních vlaků.

Jednotka Regio Shark. Foto: České dráhy / Michal Málek
 
Největší změna v počtu vlaků nastane na lince U4 v úseku Ústí nad Labem – Lovosice – Roudnice nad Labem a U1 v úseku Děčín – Ústí nad Labem
  • V odpoledních hodinách v pracovní dny pojede navíc jeden pár osobních vlaků mezi stanicemi Děčín a Ústí nad Labem. Odjezd z Děčína v 15:02, zpět z Ústí nad Labem v 16:32. Mezi stanicemi Ústí nad Labem a Lovosice objednal Ústecký kraj v odpoledních hodinách prodloužení rychlíku z Liberce a opačně. Pro přepravu zaměstnanců firmy Johnson Controll v Roudnici nad Labem pojedou nově 2 páry zrychlených osobních vlaků mezi stanicemi Ústí nad Labem a Roudnice nad Labem: jeden pár v pracovní dny a jeden v pracovní dny a v neděli a ve svátek.

Osvědčené spojení mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany v předvánoční době

  • I letos pojede v předvánočním čase v době adventu o víkendech jeden pár přímého zrychleného osobního vlaku s názvem Vánoční kometa mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany, který je využíván návštěvníky tradičních vánočních trhů. Vlak bude složený z deseti vozů klasické stavby a bude zastavovat ve stanicích Děčín hl.n., Bad Schandau a pak až v Drážďanech. Odjezd z Ústí nad Labem v novém jízdním řádu je stejný jako v současném: v 9:18, příjezd do Drážďan je v 10:21. Zpět z Drážďan odjíždí stejně jako v současném jízdním řádu, v 16:05, a do Ústí nad Labem hl.n. přijede v 17:10. Poprvé Vánoční kometa pojede v sobotu 28. listopadu.

Znovuobnovení hraničního přechodu Vejprty – Cranzahl

  • Dochází ke znovuobnovení přeshraničního provozu na železničním přechodu Vejprty – Cranzahl. O víkendech pojedou v době od 1. května do 25. září 2016 dva páry vlaků.

Změny v jízdním řádu v Ústeckém kraji

Trať 135 Most – Moldava v Krušných horách

  • Rozsah pravidelné dopravy zůstává stejný.
  • Ústecký kraj objednal navíc 1 pár vlaků Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách a zpět, který pojede dva dny o jarních prázdninách okresu Teplice a dva dny okresu Ústí nad Labem. Spoje zajistí jednotka RegioShark.

Trať 083 Rumburk – Dolní Poustevna

  • V pracovní dny dochází k propojení prvních ranních vlaků a místo vlaků Děčín – Schőna a zpět a Rumburk – Dolní Poustevna a zpět pojede další pár přímých vlaků Děčín – Rumburk a opačně. Změna vychází ze společného požadavku Ústeckého kraje a německého objednatele regionální dopravy VVO.
  • Po dobu konání turistické akce Wandertag v Českosaském Švýcarsku pojede jeden pár turistického vlaku Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Mikulášovice – Panský – Krásná Lípa a zpět. Na jízdě tohoto vlaku se dohodl Ústecký kraj a VVO.

Trať 090 Praha – Děčín

  • Nárůst počtu spojů.
  • Noční zrychlený osobní vlak z Děčína (odjezd 0:16), který je přípojem od posledního vlaku z Bad Schandau, pojede až do Lovosic. Tímto spojením se umožní návrat cestujících z Drážďan až do Lovosic, kde bude přípoj i na Litoměřice.
  • V odpoledních hodinách v pracovní dny je přidán 1 pár osobních vlaků mezi stanicemi Děčín a Ústí nad Labem. Odjezd z Děčína v 15:02, zpět z Ústí nad Labem v 16:32.
  • Mezi stanicemi Ústí nad Labem a Lovosice objednal Ústecký kraj v odpoledních hodinách prodloužení rychlíku z Liberce a opačně.
  • Pro přepravu zaměstnanců firmy Johnson Controll v Roudnici nad Labem kraj objednal 2 páry zrychlených osobních vlaků mezi stanicemi Ústí nad Labem a Roudnice nad Labem. Jeden pár v pracovní dny a jeden v pracovní dny a v neděli a ve svátek.

Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Želina

  • Rozsah dopravy zůstává stejný, u některých vlaků dochází k minutovým úpravám.
  • Jeden pár vlaků o víkendech a svátcích v době do 30. dubna 2016 je prodloužen do / ze zastávky Želina. Obsluha zastávky Želina vychází z požadavku města Kadaň.

Trať 137 Chomutov – Vejprty

  • Dochází ke znovuobnovení přeshraničního provozu na železničním přechodu Vejprty – Cranzahl, kdy o víkendech v době od 1. května do 25. září 2016 pojedou přes hranice dva páry vlaků.
  • změna vychází z požadavku německé strany po dohodě s Ústeckým krajem.

Modernizované vozy na jednotlivých tratích

• Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 86 % osobních vlaků s klasickou soupravou s novým řídícím vozem „Sysel“ a modernizovanými vozy Bdmtee;
• Trať 073 Ústí nad Labem – Děčín: 100 % modernizovanými soupravami (93 % jednotkami Regionova a 7 % klasickou soupravou s novým řídícím vozem „Sysel“ a modernizovanými vozy Bdmtee);
• Trať 081 Děčín – Rumburk, Děčín – Česká Lípa: 100 % vlaků modernizovanými a novými jednotkami Desiro a RegioShark, Regionova a 854 + 954;
• Trať 083 Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Dolní Poustevna – Rumburk: na všech spojích linky U28 jednotka Desiro, na vložených vlacích v úseku Rumburk – Dolní Poustevna jezdí jednotky RegioShark, Regionova a motorový vůz 810, v úseku Rumburk – Šluknov také rychlíková souprava 854 + 954. Celkem 90 % všech spojů zajišťují modernizovaná a nová vozidla;
• Trať 084 Rumburk – Mikulášovice přes Panský: 100 % vlaků jednotkou RegioShark;
• Trať 087 Lovosice – Česká Lípa: 100 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 090 linka Ústí n.L. hl.n. – Praha Masarykovo nádraží: 100 % osobních vlaků jednotkou CityElefant, v úseku Děčín – Ústí n. L. 7 jednotek RegioPanter, 1 souprava s novým řídícím vozem „Sysel“ a 1 jednotka Desiro;
• Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách: 100 % vlaků modernizovanými vozidly Regionova v úseku Teplice v Čechách – Radejčín; v úseku Radejčín – Lovosice náhradní autobusová doprava;
• Trať 114 Lovosice – Postoloprty: 100 % spojů jednotkou Regionova;
• Trať 124 Chomutov – Lužná u Rakovníka: 70 % spojů jednotkou Regionova;
• Trať 126 Most – Rakovník: v úseku Most – Rakovník 100 % vlaků jednotkou Regionova, na několika vložených spojích v úseku Most – Louny město motorový vůz 810;
• Trať 130 Ústí nad Labem – Chomutov: na lince U1 Děčín – Kadaň-Prunéřov jezdí 7 nových jednotek RegioPanter, 1 jednotka RegioShark a 1 souprava s novým řídícím vozem „Sysel“; kromě několika vložených posilových vlaků, na kterých je nasazena klasická souprava, jezdí na všech spojích linky U1 nové jednotky. V úseku Most – Chomutov – Kadaň-Prunéřov – Klášterec nad Ohří (– Karlovy Vary) na lince U2 jezdí jednotka Regioshark, Regionova, motorové vozy 810 a klasické soupravy;
• Trať 131 Ústí n.L. – Bílina: 100 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Kadaň předměstí: 90 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 133 Chomutov – Jirkov: 83 % vlaků jednotkou Regionova;
• Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov: v úseku Teplice v Čechách – Litvínov 70 % vlaků jednotkou Regionova, v úseku (Ústí nad Labem –) Teplice v Čechách – Louka u Litvínova 100 % spojů jednotkou RegioPanter;
• Trať 137 Chomutov – Vejprty (Cranzahl): 50 % spojů jednotkou Regionova;
• Trať 160 Žatec – Plzeň (úsek v Ústeckém kraji Žatec – Blatno u J.): 100 % vlaků jednotkou Regionova.

Na následujících tratích zůstává rozsah dopravy stejný jako v jízdním řádu 2015:

• Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
• Trať 073 Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hl.n.
• Trať 081 Děčín – Rumburk, Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa
• Trať 084 Rumburk – Mikulášovice (víkendový provoz)
• Trať 095 Vraňany – Straškov (– Zlonice)
• Trať 096 Roudnice nad Labem – Račiněves
• Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách (v úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava)
• Trať 110 Louny – Kralupy nad Vltavou
• Trať 114 Lovosice – Postoloprty
• Trať 123 Most – Žatec západ
• Trať 124 Chomutov – Lužná u Rakovníka
• Trať 126 Most – Rakovník
• Trať 130 Ústí nad Labem – Klášterec nad Ohří
• Trať 133 Chomutov – Jirkov
• Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov
• Trať 140 Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary – Cheb
• Trať 160 Žatec – Plzeň
• Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru