Ústí nad Labem – Na chybějící automat a možnost si zakoupit jízdenku na městskou hromadnou dopravu (MHD) často stěžují pacienti a návštěvníci ústecké nemocnice. Vadí jim, že ani jeden z prodejců v areálu nemocnice nemá jízdenky v sortimentu a oni jsou odkázáni na nákup dražšího jízdného pomocí SMSky nebo si musí lístek koupit s přirážkou u řidiče autobusu či trolejbusu.
Ilustrační foto: Petr Sochůrek
Na problém upozornila e-mailem redakci on-line deníku E – Ústí.cz Pavla Kopáčková. „Nedávno jsem musela s babičkou navštívit lékaře v nemocnici. Na vyšetření nás odvezl manžel s tím, že pak pojedeme s babičkou domů trolejbusem. Spoléhala jsem se na to, že si jízdenky koupíme v nemocnici, jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistila, že jízdenky nelze v nemocnici koupit. Ve všech stáncích v atriu mi řekli, že jízdenky nevedou. Jízdenky nenabízeli ani v obchůdku u vjezdu do nemocnice. Když jsem dorazila na zastávku, tak bych u nemocnice očekávala automat na jízdenky, ale ani ten zde nebyl. Nakonec jsme musely s babičkou využít SMS jízdenky, která je ale o dvě koruny dražší," popsala svou zkušenost čtenářka.
Nejbližší automat na jízdenky MHD v blízkosti ústecké nemocnice se nachází až na konečné trolejbusů v ulici Mezní. „Nechci domyslet, kdyby mě neuvolnili z práce a babička musela jít na vyšetření sama. S mobilním telefonem jako seniorka moc zacházet neumí, takže SMS jízdenka je u ní téměř vyloučená a nákup jízdenky s příplatkem přímo u řidiče za pětadvacet korun mi přijde trošku přemrštěné. Navíc ne vždy má člověk u sebe přesně pětadvacet korun. V krajském městě a v krajské nemocnici bych prodej jízdenek na MHD očekávala," pokračovala v dopise Pavla Kopáčková.
Podle zjištění redakce on-line deníku E – Ústí.cz ani jeden z obchůdků v areálu neprovozuje vedení ústecké nemocnice. Jedná se o soukromé provozovny. „Prodávat jízdenky na MHD se nám nevyplatí. Dopravní podnik nabízí nízkou marži. Za odebrané jízdenky musíme zaplatit hned při odběru, a když je neprodáme, tak nám v nich leží peníze. V dnešní době, kdy má každý auto, není o jízdenky zas takový zájem jako v minulosti," uvedla prodavačka jednoho z obchůdků.
Jak se povedlo redaktorovi zjistit, ústecký dopravní podnik nabízí prodejcům na jedné jízdence marži pět procent. Důvodem, proč někteří soukromníci nestojí o prodej jízdenek MHD, může být opravdu, že musí za ně zaplatit předem. „Pro jízdenky si musíte na dopravní podnik zajet a vše si vyřídit sám. Když pak prodáte denně jen pár jízdenek, je to spíše prodělečné," uzavřela prodavačka.
Luboš Heřman, mluvčí ústeckého dopravního podniku, k absenci automatu na jízdenky u ústecké nemocnice uvedl, že vedení společnosti v minulosti o jeho umístění na zdejší zastávce uvažovalo. „Automat se nakonec neumístil, jelikož se vyskytl problém s přívodem napájení a zásahu do pozemku vlastníka. Navíc stávající automaty na výdeje jízdenek jsou již za hranicí životnosti a je všeobecně velmi těžké na ně sehnat náhradní díly. Funkčnost automatů je nyní zajištěna jen díky šikovnosti pracovníků údržby dopravního podniku," doplnil mluvčí dopravního podniku.
Přesto pacientům a návštěvníkům ústecké nemocnice, co se týká nákupu jízdenek na ústeckou MHD, svítá jiskra naděje. „V letošním roce připravujeme modernizaci části automatů v návaznosti na elektronický odbavovací systém. Společně s modernizací se připravuje i instalace několika automatů Ústeckého kraje. Jedna z tendencí kraje byla, umístit svůj automat právě k ústecké nemocnici," dodal Luboš Heřman.
Čtenáři, posílejte nám své náměty na články na e-mail: