Ústí nad Labem – S příchodem teplého počasí na silnice vyráží čím dál více motorkářů. Řidiči aut si tak musí dávat větší pozor na účastníky silničního provozu, se kterými se v zimě nesetkali. Ne vždy totiž může při střetu motorky a auta za nehodu motorkář.
Motorkáři po zimě vyrazili na silnice, pozor by si měli dát i řidiči aut. Foto: Petr Sochůrek
Jan Pechout, manažer ústeckého Besip teamu, uvedl, že řidiči aut by si měli více hlídat provoz ve zpětných zrcátkách. „Mezi nejčastější prohřešky řidičů aut patří přehlédnutí motorkáře, hlavně při odbočování vlevo. Často řidiči zapomínají, že by se měli před odbočením podívat do zpětných zrcátek, zde je někdo nepředjíždí. Až poté začít manévr. Nevýhodou motorkářů totiž je, že jsou snadněji přehlédnutelní. Tím, jak musí vepředu svítit i řidiči aut a motorkáři svítí většinou jen jedním světlem, tak ve zpětném zrcátku řidiči auta snadno splynou s ostatními účastníky silničního provozu. To platí hlavně při jízdě v koloně, kdy pomaleji jedoucí auta motorkáři předjíždějí při středu silnice. Další nevýhodou motorky proti autu je, že jde snadněji do smyku. Také v těchto dnech, kdy jsou silnice po zimě ještě studené, není u motorky taková přilnavost pneumatik jako v létě. Tím pádem se prodlužuje i brzdná dráha. Řidiči aut by tak měli být více pozorní nejen při odbočování, ale také při přejíždění z pruhu do pruhu. Větší pozornost je nutné věnovat i při vjíždění z vedlejší silnice na hlavní. Motorkáři často nedodržují nejvyšší povolenou rychlost a rychle se přiblíží," řekl Jan Pechout.
Při střetu s autem je více zranitelný motorkář než řidič auta. „Silnice bývají po zimě plné děr, tak je potřeba více předpovídat, při objíždějí aut, že mi řidič může vybočit ze směru jízdy. Motorkáři to sice neradi slyší, ale jsou takzvaní stálí začátečníci. Musí se po zimě s motorkou pokaždé znovu sžít, až pak zkoušet její výkon," dodal manažer ústeckého Besip teamu Jan Pechout.
Čtenáři, posílejte nám své náměty na zprávy a reportáže na e-mail: