Řehlovice - Ministerstvo dopravy a Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR se shodují, že zbývající část dálnice D8 může vést nestabilním územím kolem lomu Dobkovičky. Podstatné nyní bude zajištění celého území monitoringem širšího území a zajištění hloubkového odvodnění.
„Vysvětlili jsme si nedorozumění ohledně interpretace výsledků analýzy příčin sesuvu na D8. Shodli jsme se, že o objektivní odpovědnosti za sesuv bude nyní rozhodovat soud. Zároveň jsme si vysvětlili, že stát (ŘSD a SŽDC) musel konat a podat žalobu na kamenolom v Dobkovičkách," uvedl při společném prohlášení ministr dopravy Dan Ťok spolu s ředitelem ÚSMH AV ČR Josefem Stemberkem.
Podle závěrů dostupných analýz a studií byly příčinami vzniku sesuvu v červnu 2013 nadměrné srážky v kombinaci s přetížením kamenolomu a jeho nedostatečné odvodnění. V daném území mohou podle analýz hrozit další sesuvy. Proto nyní Ředitelství silnic a dálnic provádí průzkum a monitoring širšího sesuvného území a buduje hloubkové odvodnění, které má zajistit zlepšení poměrů v místě možného sesuvu.
„Ministerstvo dopravy i Ústav struktury a mechaniky hornin AV ČR se shodují, že dálnici může tímto územím vést. Diskusi o jiné trase už nemůžeme vést, stát sem investoval desítky miliard. Podstatné pro občany je, aby dálnice D8 byla dostavěná, bezpečná a v prosinci otevřená," dodal ministr Ťok.
O dalších možných hrozbách sesuvů kolem Dobkoviček a zajištění území bude ministr dopravy v následujících týdnech informovat vládu.