Vlakový spoj z Ústí do Prahy po 22. hodině zatím obnoven nebude. Jezdí jen v neděli
Ilustrační foto Oldřich Hájek
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem – Obnovit pravidelný vlakový spoj pro pozdní večer, který každý den jezdil z Ústí do Prahy, žádala po ministru dopravy primátorka Ústí nad Labem Věra Nechybová. Z odpovědi ministra ovšem vyplývá, že tento vlak se v nejbližší době zavádět nebude.

Z Ústí do Prahy původně každý večer odjížděl ve 22.15 mezinárodní rychlík Metropol. Za hodinku byl v Praze. Byl to výhodný spoj například pro vysokoškoláky nebo lidi pracující v hlavním městě, kteří tam měli i ubytování. Využívat ho mohli i návštěvníci města Ústí v roli turistů, kteří se navečer mohli pohodlně vrátit zpět domů. Toto spojení ale bylo loni v prosinci zrušeno. Vlak vypravoval německý dopravce Deutsche Bahn, severní část jeho trasy však byla ukončena.

Primátorka Ústí Věra Nechybová a také rektor Univerzity J. E. Purkyně Martin Balej následně oslovili ministra dopravy Dana Ťoka, zda by mohl pomoci vyřešit náhradu za tento zrušený spoj. „Spojení obyvatelům i návštěvníkům našeho města citelně chybí,“ napsali autoři iniciativy z Ústí.

Ministr je ovšem ve své odpovědi moc nepotěšil. Uvedl, že německý dopravce provozoval vlak na své komerční riziko a že české orgány těžko mohou jeho rozhodnutí nějak ovlivnit. Ministerstvo se výpadek uvedeného spoje snaží podle něj kompenzovat alespoň zavedením nedělního večerního vlaku s odjezdem ve 22.06. „Ministr zároveň argumentuje tím, že ani jiná krajská města nemají pozdní večerní spojení s Prahou. Jako příklad uvedl Plzeň s posledním vlakem ve 21.01, České Budějovice (20.55), Olomouc (20.13) či dokonce i prioritní Brno (20.38),“ uvedla v pondělí Romana Macová z Magistrátu města Ústí.

Krajská města chtějí postupovat společně

„Chceme se nyní spojit s vedením všech krajských měst v ČR a vyzveme je ke společnému postupu při řešení této opomíjené otázky. Komplikace s večerním spojením do hlavního města jsou prakticky všude,“ sdělil náměstek primátorky města Jiří Madar.

Rychlík Metropol poprvé vyjel už v roce 1965. Jeho tradiční trasou byla desítky let cesta mezi Budapeští a Berlínem přes Bratislavu a Prahu, občas jezdil i přes Vídeň. Od loňského prosince byla zrušena jeho severní část – spojení Prahy s Berlínem. Nyní se však uvažuje opět o nějaké formě jeho obnovy. „České dráhy aktuálně jednají o možnosti přímého nočního spojení mezi Berlínem a Prahou od jízdního řádu v roce 2019,“ uvedl Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru