Náklaďáky od neděle nesmějí vjíždět na Benešův most. Chystá se velká rekonstrukce
Benešův most v Ústí. Foto pixabay.com
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem – Na Benešově mostě přes Labe v Ústí budou vozidla městské hromadné dopravy jezdit pouze středovým pruhem. Týká se to autobusů i trolejbusů. Z mostu budou zcela vyloučena nákladní vozidla hmotnosti nad 3,5 tuny. Nové opatření začne platit už tuto neděli.

Trolejbusy a autobusy budou od 1. dubna jezdit středovým pruhem a budou se řídit semafory. Pro řidiče osobních aut se způsob dopravy na mostě Edvarda Beneše nijak nezmění. Nákladní vozy kategorie nad 3,5 tuny budou muset jet po objízdné trase po Mariánském mostě.

„Jde o další krok regulace dopravy na mostě před jeho rozsáhlou rekonstrukcí, ke které Ústecký kraj ve spolupráci s městem Ústí nad Labem přistoupil. Realizace kompletních oprav se předpokládá zhruba za dva až tři roky, na projektové dokumentaci se už nyní pracuje,“ informovala Lucie Dosedělová z Krajského úřadu Ústeckého kraje.

Správa a údržba silnic Ústeckého kraje již instaluje na oba nájezdy dopravní signalizaci. Loni v létě nechal Ústecký kraj instalovat ve spodní části mostu ocelové sítě, které mají zabránit případnému opadávání betonové konstrukce a ochránit tak vozidla na silnici I/30 i cyklostezku na protějším břehu. Veškerá dopravní opatření vyplývají z diagnostiky mostu. Semafory nyní budou řídit městskou hromadnou dopravu po celou dobu až do samotné rekonstrukce.

Neznámý velký vůz se na most nedostane

„Světelná signalizace na mostě bude doplněna i kamerovým systémem, který rozpozná vozidla MHD. Pokud by se pokoušel na most vjet cizí dopravce, který nebude uložen v databázi povolených dopravních prostředků, nedostane se na něj – systém mu to neumožní, zabrání mu ve vjezdu,“ uvedla Lucie Dosedělová.

Pohyb chodců i osobních aut na mostě Dr. Edvarda Beneše zůstane nyní nezměněn. Kompletní rekonstrukce mostu začne nejdříve v roce 2020. Jakmile bude zahájena, most potom bude řadu měsíců kompletně uzavřen pro všechny účastníky.

Most Edvarda Beneše byl postaven v letech 1934-1936. Spojuje centrum města s rozlehlou čtvrtí Střekov. Kromě druhého československého prezidenta měl v minulosti i jiné názvy – za okupace byl pojmenován po nacistovi Hermannu Göringovi a od roku 1952 po řeckém komunistovi a odbojářském hrdinovi Nikosi Belojannisovi. Jeho jméno nyní nese jiný most v Ústeckém kraji – stavba překlenující řeku Ohři v Žatci. Tento most se nyní shodou okolností rovněž opravuje.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru