Železniční tunel pod Krušnými horami má mít 26 kilometrů. Projekt povedou Němci, bude podle jejich předpisů
Vysokorychlostní trať Praha - Drážďany. Vizualizace: MD ČR
Ústí nad Labem

Praha, Ústecký kraj - Budoucí železniční tunel pro vysokorychlostní trať skrze Krušné hory na trase Praha - Drážďany bude projektovat Deutsche Bahn, provozován bude podle německých předpisů. Dohodli se na tom v Praze český ministr dopravy Dan Ťok se svým saským protějškem Martinem Duligem.


„Dostáváme se už od politických deklarací k technickým otázkám a projektování. Dohodli jsme se, že 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel bude projektován a provozován podle německých předpisů, což bude upraveno v mezistátní smlouvě. Za tímto účelem vznikne společný projektový týmu na úrovni Deutshce Bahn Netz a Správy železniční dopravní cesty,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Mezi Českou republikou a Německem narůstá nákladní doprava po železnici i na dálnici, proto je vysokorychlostní trať velkou prioritou pro saského ministra dopravy Martina Duliga. Ten se chtěl při společném jednání zároveň ujistit, že stejně jako na německé straně v Česku probíhá intenzivní příprava a je zajištěno financování přeshraničního železničního spojení.

V současnosti vzniká studie proveditelnosti, která do druhé poloviny roku 2019 vyhodnotí ekonomickou efektivitu celého projektu a vybere výslednou variantu technického řešení pro další projektovou přípravu. „Do konce roku 2018 připraví správci železnice společnou smlouvu upravující další postup přípravy přeshraničního úseku a také vyčíslí prostředky potřebné na přípravu v letech 2019 a 2020,“ dodává ministr Ťok.

Český správce železniční infrastruktury společně se saským Ministerstvem hospodářství, práce a dopravy spolupracují na nové studii spolufinancované z Programu spolupráce Česká republika – Svobodný stát Sasko 2014 – 2020, který se zabývá specifickými geologickými otázkami v oblasti budoucího tunelu a přepravními vazbami.

Nová vysokorychlostní trať do Drážďan patřící mezi prioritní spojení zkrátí jízdní dobu Praha – Drážďany na jednu hodinu a současně odvede část dopravy z dlouhodobě přetížené konvenční trati v údolí Labe. Výstavba nové trati z Prahy do Drážďan by mohla začít kolem roku 2030. Odhady nákladů na celou trasu jsou kolem pět miliard eur.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru