Děčín - V neděli, 7. května se vypravily na cestu ke koncovému zákazníkovi v zámoří dva české obří výrobky. Z děčínského Feroxu opět po Labské vodní cestě byly opět vypraveny dva gigantické kryozásobníky na zemní plyn. Jejich cílem je litevská Klaipeda.
„Je to problematické tyto věci dostat po silnici už jen do přístavu jelikož se jedná o výrobky o rozměrech padesát metrů na délku, šest metrů na šířku a zhruba dvě stě padesát tun na váhu. Nedovedu si představit, že bychom je měli dopravovat jinak než po vodě, “ říká Zuzana Votápková tisková mluvčí Feroxu na otázku, zda je opravdu nutné jejich výrobky posílat loděmi.
Oba zásobníky poputují do Hamburku, odkud budou převezeny na místo určení. Foto: Miroslav Neumaier
„Nakládka je naplánována od 9. 00 do 12.00. první zásobník poveze plavidlo Českých přístavů TR 31 s říčním člunem TČ 1068 a druhé bude loď ČSPL pod označením TR 15 s ČL 1103,“ sděluje k věci Ivan Neufus z ČSPL. Oba zásobníky opět směřují do Hamburku, kde si je převezme námořní loď, aby je dopravila do místa určení.
Říční plavba je jediným možným způsobem, jak obří nádoby dopravit na místo určení. Foto: Miroslav Neumaier
Nutno podotknout, že říční plavba je jediným způsobem, jak tyto obří nádoby dopravit do místa určení, jak se vyjádřil i rozvojový ředitel Feroxu Zdeněk Machala. „Pro nás je důležité, aby se udržela pravidelná plavba na Labi. Ačkoliv my jsme nepravidelní uživatelé, tak kdyby došlo k tomu, že plavba na Labi se zruší, či nebude schopná být provozována celý rok a už došlo k výraznému snížení počtu lodí, tak pro nás nebude možné si ty lodě pak pronajímat. Kvůli nám sem nikdo příležitostně loď nepoveze.“ Co by to znamenalo, je jasné. Několik tisíc obyvatel města Děčín bez zaměstnání.