ČR - Tetování má podle výzkumu Nielsen Admosphere 15 % lidí. Nejčastěji ho mají na paži, nejobvyklejším motivem je symbol.
Výzkum také zjišťoval, do jaké míry dokáže přítomnost tetování změnit názor na druhého člověka nebo přístup k němu: v takovém případě to necelé dvě třetiny lidí neřeší, ale čtvrtina lidí tetování na druhých vnímá negativně. Sběr dat k výzkumu proběhl online na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let.
Sběr dat k výzkumu proběhl online na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let.
Tetování má v Česku zhruba stejný počet mužů a žen a ani mezi věkovými skupinami 15–34 let a 35–44 let není výrazný rozdíl (že má tetování, odpověděl každý pátý v tomto věku). Výrazně méně ale najdeme tetování u věkové skupiny 45+, tam je to pouze 8 %.
Nejčastěji mají lidé na těle tetování jednobarevné a nejobvyklejším motivem je symbol nebo symbolický prvek, mezi něž se řadí například znamení zvěrokruhu, kříž, asijské znaky a podobně. Nejčastěji mají respondenti s tetováním svůj motiv vyvedený na paži nebo ruce.
Zajímavé výsledky pak přináší otázka, jak dokáže přítomnost tetování na těle druhého člověka změnit názor respondentů na něj nebo přístup k němu. 63 % odpovědělo, že nijak, tedy tetování neovlivní jejich názor na druhého ani negativně, ani pozitivně. K negativní změně názoru na člověka se ale přiklání čtvrtina.
O mnoho více se k této změně postoje kloní respondenti nad 45 let věku (je jich 39 % oproti pouhým 12 % 15–34letých a 16 % 35–44letých) a o něco více také muži než ženy. Pozitivně pak dokáže tetování změnit přístup k druhému u 12 % lidí – k tomu mají zase o něco větší tendenci mladí respondenti ve věku 15–34 let.