Ústecký kraj - V depu závodní tratě podniku Krušnohorského poháru je vždy k vidění spousta krásných aut. Ne jinak tomu bylo i na posledním závodě v sobotu 20. Května na trati Petlery – Měděnec. Již tradičně se těchto závodů zúčastňuje i krásný Mini Marcos, s pilotem Jiřím Plevkem, přezdívaným Cpt. Jack Beerrow.

Po bouračce, kdy se zdálo, že už auto nikdo nedá dohromady, naštěstí díky šikovným českým rukám povstalo z popela jako Fénix.

„Tohle autíčko se narodilo v roce 1971, je to sportovní vůz, který byl v roce 1966 postaven pro závody v Le Mans ve Francii, a stalo se tak populární, že se pak začalo vyrábět jako stavebnice, jako levný závodní vůz pro mladé závodníky na okruzích. Vzniklo jich tak asi 3 tisíce. Dnes jich „žije“ po světě jen 200 kusů, z toho jeden tady v Čechách a jeden jezdí na Slovensku. Myslím tím auta postavená pro závody. A my si s ním jezdíme pro radost tady na Krušnohoru,“ uvedl Jiří Plevka.

Přestože vždy jezdí tak, aby byl v cíli jako první, nechce si jezdec své krásné autíčko rozbít. To se ale nedávno bohužel stalo. „Loni jsme nešťastně havarovali na závodech v Bečově n. T. a nikdo nevěřil, že to auto bude zase jezdit. Díky Jiřímu Bažatovi Mini Marcos opět stojí, navíc v krásném novém kabátě a opět jezdí závody,“ sdělil Jiří Plevka.

2305auto

Mini Marcos dokáže jet rychlostí 215 km/hodinu, na závodech do vrchu, kdy není tak podstatná rychlost aleto aby auto dobře do vršku táhlo, jezdí rychlostí 150 km/hodinu. Obsah má 1300 cm3. Komponenty na opravu jsou používány z vozu Mini cooper a dá se říci, že je to vlastně Mini přestavěné na závodní okruhy, jak uvedl Jiří Plevka.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru