Ústí nad Labem – Zvýšit bezpečnost na Masarykově ulici v úseku ulic Šaldova až Alešova chystá vedení statutárního města Ústí nad Labem. Důvodem jsou nehody s vážnými následky a nesprávný způsob jízdy projíždějících pirátů silnic.
„V plánu je zúžení vozovky na jeden jízdní pruh. Počítá se zkrácením odbočovacích jízdních pruhů, aby nedocházelo k předjíždění. Provoz na přechodu pro chodce u bývalého zverimexu (poz.red. dnes kavárna Zvěřinec) má být řízen semafory,“ uvedl pro e-ústí.cz Dalibor Dařílek, vedoucí odboru dopravy a majetku ústeckého magistrátu, k projektu, který si nechalo zpracovat vedení Ústí nad Labem.
Na plánovaná opatření má mít město vyhrazených 20 milionů korun. „Zakázka se bude teprve soutěžit. V rámci zvýšení bezpečnosti v daném úseku se počítá s novým povrchem silnice a stavebními úpravami zejména u přechodů pro chodce,“ doplnil vedoucí odboru dopravy a majetku ústeckého magistrátu.
Cyklisté v Ústí nad Labem v rámci příprav změn silničního provozu na Masarykově ulici vyvolali debatu o takzvaných cykloopatřeních. „Na 16 metrech šířky se vejdou dva jízdní pruhy, parkovací pruh a dva cyklopruhy. Ano, i takhle se dá zklidnit doprava,“ vyjádřili se například správci stránky Ústím na kole.
„S žádnými cyklopruhy současný návrh nepočítá,“ reagoval na dotaz redakce Dalibor Dařílek.
„Připravovanou změnou se paradoxně sníží bezpečnost cyklistů v úseku. Cyklisté se budou pohybovat v 4 metry širokém pruhu podél nově budovaných parkovacích stání. Pruh bude od protisměrného stavebně oddělený a nebude možné cyklistu bezpečně předjet s odstupem 1,5 metru. Po Masarykově ulici jezdí více cyklistů než jinde (logicky, ulice má výborný sklon v obou směrech),“ upozorňují správci stránky Ústím na kole a své tvrzení dokládají heatmapou sportovní aplikace Strava, která ukazuje průjezdy cyklistů.
Jan Vácha, cyklokoordinátor pro Ústí nad Labem doplnil, že k vybudování případných cyklopruhů je potřeba splnění všech legislativních norem. „Jednání, jak zvýšit bezpečnost cyklistů na Masarykově ulici stále probíhají. Jednou z variant je sdílený chodník pro chodce i cyklisty,“ dodal Jan Vácha.
Tvořte i vy s námi zpravodajství z regionu. Náměty na zprávy (texty, fotografie, videa s popisem) nám můžete zasílat na WhatsApp: 737 058 283, prostřednictvím sociální sítě nebo e-mailem:
Fotogalerie:
Provoz na přechodu u bývalého zverimexu mají řídit semafory.