Ústí nad Labem – Kal ve vodovodním řadu Vetruše odstřihl v úterý v podvečer od pitné vody část obyvatel města Ústí nad Labem. Lidé museli pro vodu k přistaveným cisternám. Havárie trvala několik hodin.
Jednou z postižených obyvatelek byla Jaroslava Faiglová z ulice Střekovské nábřeží. „Je to hrozné. Volala jsem na zákaznickou linku Severočeských vodovodů a kanalizací. Tam mi řekli, že zakalená voda nám nepoteče zhruba do půlnoci. V žádném případě nemáme pouštět vodovod. Proč to nehlásí auta, co přijeli s náhradní pitnou vodou. Kdo to neví, tak si normálně pustí vodu a zbytečně platí stočné," rozčilovala se Faiglová.
Iveta Kardianová, mluvčí Severočeských vodovodů a kanalizací (SČVK), uvedla, že došlo k poruše na vodovodním řadu Větruše. „Do pitné vody se dostal drobný kal. Na vyčištění řadu intenzivně pracujeme. Čas udávaný na zákaznické lince odstranění závady, je nejzazší termín," dodala Iveta Kardianová.
Na námitky o hlášení nepouštění vody odpověděla: „Máme standardně nahrán jeden slogan. Není technicky možné, aby řidiči nahráli před každou havárií aktuální hlášku."
Ústečané, mohou využít SMS služby (SČVK), která je bude včas o havárii na vodovodním řadu informovat. Službu lze aktivovat kdykoliv. Stačí poslat SMS ve tvaru VEOLIA na telefonní číslo 720 001 112 nebo zavolat na zákaznickou linku 840 111 111. Příznivci internetové komunikace se mohou zaregistrovat prostřednictvím webových stránek www.voda-info.cz nebo přímo na www.scvk.cz. Registrovaným zákazníkům přijde přímo do jejich mobilu informace o přerušení dodávky vody, haváriích, některých větších provozních událostech, týkajících se výhradně adresy uvedené v registraci.