Ústí nad Labem - Na podporu SOS dětských vesniček v Chorvatsku se vedle svých obdobných charitativních aktivit v tuzemsku i v zahraničí zaměřila skupina ADLER, největší evropský výrobce a distributor značkového reklamního textilu.
„Pomoc ve formě uniforem pro personál a triček pro všechny děti jsme věnovali SOS vesničce Lekenik nedaleko Zábřehu,“ říká Aleksandar Alačkov, business director společnosti ADLER Czech.
Chorvatský trh je jednou z oblastí, kde firma intenzivně rozšiřuje své obchodní aktivity s nadstandardní pozitivní odezvou ze strany zákazníků. V SOS vesničce ve městě Lekenik, nedaleko Záhřebu, vyrůstá k dnešnímu dni 72 dětí, o které pečuje 15 SOS maminek za výrazné pomoci dalšího obětavého personálu. Příběhy těchto dětí se od sebe liší. Pro každé z nich je ovšem důležité, že se tyto SOS domovy podobají těm, které známe ze svého vlastního života. Pohromadě žije SOS maminka s maximálně sedmi dětmi a společně se starají o chod domácnosti. Přestože tyto děti mají po materiální stránce téměř vše, co potřebují, dokonce i lásku náhradních SOS maminek, které by za ně dýchaly, leskne se jim v očích zvláštní odraz. Snad je to obava z toho, co bude, i utrpení, které mnohé ve svých původních rodinách prožily.
Nikolina a David, to jsou děti na fotografii spolu se zaměstnanci ADLER, které provedly svým „novým životem“. Nikolina je malá školačka, která miluje folklór a animované pohádky jako je Frozen nebo Spongebob. David je ještě malý, jsou mu čtyři roky, rád si hraje a se svou náhradní mámou se připravuje na školu. ADLER bude i nadále sledovat jejich životní cestu, a zda se podaří vrátit děti do jejich původní biologické rodiny.
SOS dětské vesničky jsou celosvětovým projektem, jejich posláním je rozvíjet náhradní rodinnou péči tak, aby opuštěné či osamělé děti poznaly rodinné zázemí. Primárním cílem je ale udržet biologickou rodinu pohromadě. SOS dětské vesničky nabízejí ohroženým rodinám různé formy podpory, aby se o sebe dokázaly samostatně a plnohodnotně postarat a především pečovat o své děti. SOS dětské vesničky jsou z více než 90 procent financovány ze státního rozpočtu, zbývajících je nutné získat od dárců. A těmi jsou nejen pravidelní přispěvatelé drobných částek z řad občanů, ale především společnosti jako ADLER.