Ústí nad Labem - Avatar je pracovní název virtuální postavy počítačového programu, který pro vývoj a navrhování střihů nově využívá přední výrobce a distributor reklamního textilu, ústecká společnost ADLER Czech. Program OptiTex, jak se oficiálně software nazývá, je počítačový systém určený k návrhu oděvů od počátku do konce.
„Můžeme na něm vytvářet nejen budoucí vzor oblečení, umožňuje nám navrhování, konstrukci i modelování střihů včetně vytvoření elektronických podkladů pro výrobu,“ říká vedoucí vývojového oddělení společnosti ADLER Alexandra Dragounová. Součástí celého systému s nákupní cenou v řádech milionů korun není jen výkonný počítač, ale také digitizér, představující velkoformátovou kreslící tabuli, který zaznamenává přenos nákresu z papírové podoby na pracovní plochu počítače. Komponentem technologie je i plotr – velkorozměrová tiskárna, na níž lze střih vytvořený v počítači rovnou vytisknout. Papírová forma slouží jak k další kontrole s ohledem na případné upřesnění některých detailů, tak k fyzickému zaslání střihu výrobci, který nedisponuje kompatibilním počítačovým programem.
Tým technologů a konstruktérů oděvů ve vývojovém centru firmy ADLER tak už dnes nepracuje jen a pouze s typickými papírovými střihy. Trojrozměrný model avatar, na němž vznikají kupříkladu střihy triček, bund či košil, jim poskytuje širokou škálu barevných i velikostních kombinací také s přihlédnutím k vlastnostem různých tkanin. „Moderní technologie nám výrazně urychlí komunikaci se zahraničním výrobcem,“ vysvětluje další výhody počítačového programu Alexandra Dragounová s tím, že především výrazně zrychlí proces vývoje nových produktů.
Software nabízí také další funkce, jednou z nich je např. možnost generovat 360stupňové obrázky produktů pro prezentaci na e-shopu, což umožní nahradit časově náročné produktové focení, které je realizováno dnes.
Společnost ADLER Czech se sídlem v Ústí nad Labem je lídrem na trhu značkového reklamního textilu v České republice a patří mezi přední dodavatele v Evropě, od loňského roku, kdy uvedla na trh značku Rimeck, se řadí také mezi evropské dodavatele pracovních oděvů. Společnost nabízí téměř 300 různých produktů. Charakter obchodního modelu firmy je striktní B2B založený na e-shopu, dostatečných skladových zásobách, rychlé logistice a dokonalých zákaznických službách. Jako přední hráč v daném sortimentu se značkami Malfini, Malfini Premium a Piccolio, který doplňují pracovní oděvy Rimeck a bezpečnostní obuv společnosti Bata Industrials, působí firma v 19 evropských zemích. Spolu s mateřskou organizací ADLER International, a.s. poskytující servis například v informačních technologiích, personální oblasti či správě majetku, má v současné době na 250 zaměstnanců, loňský čistý obrat firmy ADLER Czech dosáhl 997 milionů korun. Moderní, plně automatizovaný sklad v Ostravě disponuje denní kapacitou více než dvacet pět milionů kusů reklamního textilu. Dodávky na klíčové trhy do okolních států jsou realizovány do 24 hodin. Všechny produkty společnosti ADLER podléhají přísným zkušebním testům a nesou světově uznávanou pečeť kvality Oeko-Tex Standard 100.