Třebušice – Necelých jeden a půl kilometru silnice chybí, aby byl kompletní čtyřpruh mezi Chomutovem a Mostem, a kromě průtahu Bílinou až do Teplic. Jde o úsek u bývalých Třebušic. Stavba už začala, dokončena bude v příštím roce.
Území je pro stavbu je geologicky složité, v minulosti bylo zasaženo těžbou uhlí. Proto je zde nutné provést sanaci dvou důlních komor a věnovat zvýšenou pozornost zakládání stavby. Je nutné vybudovat složitou mimoúrovňovou křižovatku a postavit jeden nový most. I proto má být dílo hotové až v listopadu roku 2019.
„Hlavním důvodem zkapacitnění silnice I/13 je jednak poměrně silné dopravní zatížení zejména nákladní dopravou, a také snaha o homogenizaci silničního tahu I. třídy jako hlavní podkrušnohorské magistrály,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic při prezentaci realizovaných a připravovaných staveb.
Co vše se v Třebušicích staví? V rámci této stavby bude dobudována dvoupruhová komunikace (přemostění železniční trati), jako pravá část čtyřpruhu ve směru do Mostu. Za přemostěním dojde k odklonu nově budovaného čtyřpruhu mimo stávající silnici I/13, vpravo ve směru na Most, do prostoru bývalé výsypky lomu Vrbenský. Tam bude vybudována trubkovitá mimoúrovňová křižovatka, jejíž jednu větev bude tvořit přeložka silnice III/01314. Protisměrným obloukem se čtyřpruhová komunikace vrátí do stávající trasy a napojí se na již vybudovaný čtyřpruhový úsek směrem k Mostu.
Mimoúrovňová křižovatka Třebušice je logickým pokračováním výstavby a modernizace silničního tahu I/13 (E 442), který spojuje důležitá průmyslová centra na severu Čech – Chomutov, Most, Teplice, Ústí nad Labem. Odstraněním dopravní bodové závady dojde k ucelení čtyřpruhového uspořádání silnice I/13 v úseku od Chomutova do Teplic (mimo průtahu Bílinou).
Stavba byla vzhledem k nedostatku finančních prostředků rozdělena na dvě etapy.