ADLER reprezentuje Ústecko už dvacet let
zleva akcionáři Pavel Neumann a Martin Hausenblas, statutární ředitel Radek Veselý. Zdroj foto: ADLER Czech, a.s
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem - Dvacet let úspěšně reprezentuje Ústecký kraj společnost ADLER Czech. Oba majitelé, kteří jsou hrdými obyvateli regionu, založili 15. listopadu 1999 firmu, která dnes zaměstnává přes 300 lidí a její obrat překračuje jednu miliardu korun.

Podle původního plánu se měla společnost stát full servisovou reklamní agenturou. Stále četnější požadavky na dodávku velkého množství triček s potiskem však posunuly záměry zakladatelů jiným směrem - vyrábět a dovážet vlastní textil. Výroba reklamního textilu tak byla upřednostněna před aktivitami reklamní agentury a hned počátkem následujícího roku po založení dorazil první kontejner 32 tisíc triček z Číny. Čtyři barvy ve čtyřech velikostech byly prodány za 14 dní.

Počátek nového století byl rozhodující pro hledání dalších obchodních příležitostí a rozvoj distribuční sítě na území České republiky. Firma si pronajala své první skladové prostory v objektech ústeckého pivovaru a dovoz triček dosáhl za rok 16 kontejnerů. Rozšiřující se počet zaměstnanců i produktů si vyžadoval nejen administrativní prostory, ale především prostory skladové. Akcionáři proto zakoupili budovu v Ústí nad Labem – Krásné Březno, kterou připravili pro oba účely.

Už v následujícím roce se společnost stěhuje do upraveného objektu, kde byly vybudovány také rozsáhlejší skladovací plochy. A že byly potřeba: právě kvůli plánovanému vstupu ČR do Evropské unie využili majitelé situaci a s podporou organizace Czech Trade nakoupili 24 kontejnerů triček. Počet dodavatelů se zvýšil na šest. Společnost se tak díky předzásobení stala jedinou, a tudíž konkurenceschopnou, firmou v České republice. 

Slovem expanze lze charakterizovat další rozvoj společnosti založené na B2B, e-shopu, dostatečných skladových zásobách, rychlé logistice a dokonalých zákaznických službách. Ještě před vstupem České republiky do EU proniká ADLER na slovenský a polský trh, které jsou dodnes největšími zahraničními destinacemi. Následuje rozpínání do okolních zemí, společnost vstupuje na trhy Maďarska, Německa a Rakouska, Slovinska, Rumunska, Bulharska, Chorvatska a Pobaltí. Růst prodeje musel logicky korespondovat i s rozmachem výroby, která se z Číny rozšiřuje do Bangladéše a následně i dalších asijských i evropských destinací.

Období po roce 2010 se pro firmu ADLER neslo především v rovině zahájení investičního i produktového rozvoje. Zvyšující se požadavky na skladové zásoby iniciovaly otevření logistického centra v Ostravě – Přívoze. S rostoucím počtem zaměstnanců se firma rozhoduje pro výstavbu nové administrativní budovy v Ústí nad Labem, pro niž získává stavební povolení.

V produktové oblasti spustila firma o dva roky později prodej dosud nejžádanějšího produktu, pánského trička BASIC, který se stal vlajkovou lodí značky ADLER. Následný launch značky luxusního reklamního textilu MALFINI jasně definoval cestu firmy směrem ke stále rostoucí kvalitě. V daném roce dosáhla firma poprvé v historii půlmiliardové hranice ročního obratu. Zvyšující se kvalitu textilní produkce oceňuje i ikona módních návrhářů Liběna Rochová, s níž firma zahájila spolupráci.

Raketový vzestup pokračuje i v další historické etapě společnosti. Už v listopadu 2015 zahajují první expedice zboží ze supermoderního logistického centra Business Park ADLER, které bylo vybudováno na území původního brownfieldu.

Rok poté se zaměstnanci stěhují do nové administrativní budovy v Ústí nad Labem – Skorotice postavené v duchu maximální energetické soběstačnosti. Vzhledem k rostoucí výrobě a vývoji nových produktů v asijských zemích otevírá firma svoji pobočku v čínském Pekingu jako samostatný právní subjekt. Také tato skutečnost přispěla k následnému spuštění nové značky pro kolekci reklamního textilu PICCOLIO. Už v prvním čtvrtletí daného roku dosahuje hranice skladových zásob půl miliardy korun. V dubnu vstupuje firma na trh pracovních oděvů s vlastní značkou RIMECK, kterou následně doplňuje nabídkou bezpečnostní obuví firmy Bata Industrials.

V roce 2018 začíná skupina ADLER psát novou kapitolu své historie. S nástupem jarní sezony přistoupil ADLER Czech k rozsáhlému rebrandingu svých značek. ADLER bylo po celou dobu nejen jméno firmy, ale také název vlajkové lodi značkového reklamního textilu. Nyní nese tato řada produktů nově název MALFINI. Ke stávajícímu názvu MALFINI přibyla definice Premium. Rebrandingem firma nejen odlišila svůj název od jedné z produktových řad, ale především deklaruje posun v kvalitě prodávaných výrobků s ohledem na stále se rozšiřující úpravy používaného textilního materiálu. Významným faktorem roku bylo dokončení II. etapy logistického centra v areálu Contera Park Ostrava City, čímž firma aktuálně disponuje skladovou kapacitou 19 300 m2. Další posun ve zvyšování kvality předznamenává založení firemní pobočky v bangladéšské Dháce.

Všechny uvedené aspekty ekonomického růstu společnosti předznamenávají zvýšené soustředění na společenskou odpovědnost a udržitelnost, za což firma získává řadu regionálních i celostátních ocenění. V závěru roku 2018 poprvé v historii překračuje ADLER magickou miliardovou hranici tržeb. Firma má skladem téměř 300 druhů produktů v počtu přes 17 milionů kusů.

Nástup do jubilejního roku 20 let existence společnosti přináší další řadu ocenění, která potvrzují správnost nastavené strategie, ale jsou také zavazující pro budoucnost. Jedním z plnění závazků udržitelného rozvoje je i výstavba unikátního hybridního fotovoltaického systému s akumulací do baterií v rámci logistického centra v Ostravě.

Společnost ADLER Czech, a.s. se sídlem v Ústí nad Labem je lídrem na trhu značkového reklamního textilu v České a Slovenské republice a předním dodavatelem v Evropě. Ve svém portfoliu má i segment pracovních oděvů. Společnost nabízí přes 300 různých produktů. Charakter obchodního modelu firmy je výhradní B2B založený na e-shopu, dostatečných skladových zásobách, rychlé logistice a dokonalých zákaznických službách. Jako přední hráč v daném sortimentu se značkami Malfini, Malfini Premium a Piccolio, který doplňují pracovní oděvy Rimeck a bezpečnostní obuv společnosti Bata Industrials, působí firma už ve 25 evropských zemích. Roční obrat překračující 1,1 miliardy korun je výsledkem práce víc jak 300 zaměstnanců. Moderní, plně automatizovaný sklad v Ostravě disponuje kapacitou větší než dvacet pět milionů kusů reklamního textilu. Dodávky na klíčové trhy do okolních států jsou realizovány do 24 hodin. Všechny produkty společnosti ADLER podléhají přísným zkušebním testům a nesou světově uznávanou pečeť kvality OEKO-TEX Standard 100.

 

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru