Ústecký kraj – Správa železnic se chystá už za pár měsíců začít s rekonstrukcí železničního koridoru mezi městy Most a Chomutov, a to v úseku od stanice Kyjice po zastávku Chomutov město.
Zhruba sedmikilometrový úsek, kde se bude trať rekonstruovat, je z hlediska zatížení omezujícím prvkem celé trati z Ústí nad Labem do Chebu. Železniční svršek je na hranici životnosti a železniční spodek dokonce již za ní. Náklady na stavbu vyčísluje Správa železnic na 1,67 miliardy korun, začít by měla letos v dubnu a skončit v prosinci následujícího roku.
V rámci stavby se především nově zabezpečí úsek Dolní Rybník – Jirkov a odbočka Chomutov město. Stávající nástupiště v Jirkově zastávce a Chomutově městě budou vyšší a bude na ně bezbariérový přístup. Na zastávce Jirkov se zřídí dvě nová nástupiště o délce 200. Poloha nástupiště zůstane zachována podle nynějšího stavu. Pro přístup na nástupiště bude zřízen nový chodník. Pro bezbariérový přístup z podchodu na nástupiště budou vybudovány rampy.
Dvě nová nástupiště budou také na zastávce Chomutov město, každé o délce 200 metrů.
- délka železniční trati: 6,7 km
- počet revitalizovaných stanic, dopraven a zastávek: 3
- počet zrušených železničních přejezdů: 1
- počet rekonstruovaných železničních přejezdů: 1
- počet nových nástupišť: 4
- počet rekonstruovaných železničních mostů: 6
Kolejiště ve stanici Kyjice se výrazně zredukuje. Stanici osobní doprava opustí. Ostrovní nástupiště ve stanici Kyjice se zruší, přístup z podchodu k vlakům bude zasypán.
Železniční přejezd na místní komunikaci v Chomutově bude nahrazen lávkou pro pěší a cyklisty. Druhý železniční přejezd v Chomutově se opraví a bude nově opatřen světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením se závorami a s automatickou detekcí vlaku.
Stávající podchod v Jirkově bude probourán, čímž se umožní přístup i ze strany od obce Otvice. Probourán bude i stávající podchod v Chomutově, další se pak vybuduje v Otvicích, který vyřeší nepovolené přecházení trati. V Jirkově dojde i k redukci kolejiště.