Ústí nad Labem - Statutární město Ústí nad Labem chce nahradit značku z roku 2005 a najít moderní a ucelenou vizuální identitu, která bude mít potenciál sjednotit veškerou prezentaci města i jeho subjektů. 

Designérská soutěž, kterou pořádá odborná organizace Czechdesign,  bude otevřená všem zájemcům o účast.

Aktuálně používaná značka, která se skládá z grafického symbolu řek Labe a Bílina v modré barvě a textu internetové adresy v červeném poli, již neodpovídá aktuálním potřebám města v oblasti prezentace a nereflektuje všechny kanály, kterým město komunikuje. Proto se zástupci města rozhodli najít nový směr vizuální komunikace a ke spolupráci oslovit odbornou organizaci Czechdesign, která měla na starosti například soutěže pro Kadaň, Litoměřice nebo Prahu 3. 

„Jsme rádi, že se Ústí nad Labem rozhodlo jít formou profesionálně organizované otevřené soutěže, která je tou nejférovější. Do prvního kola se totiž bude moci přihlásit každý. Vzhledem k vysoké prestiži města a díky existenci líhně talentů z Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem věříme, že se nám sejde velké množství kvalitních návrhů,“ komentuje Radim Tuček, design konzultant Czechdesign. 

Návrhy bude hodnotit odborná porota složená z nezávislých odborníků a zástupců města. V prvním kole lze očekávat desítky přihlášených prací, do druhého pak postoupí tři nejlepší soutěžící. Vizuální identita bude primárně zpracována pro Magistrát města Ústí nad Labem, ale zároveň tak, aby mohla být využita i pro prezentaci všech čtyř městských obvodů. Bude tedy umožňovat individuální odlišení, ale zároveň sjednocovat komunikaci města jako celku. Zahrnovat bude též identitu pro příspěvkové organizace a akciové společnosti města, jako jsou Dopravní podnik města Ústí nad Labem nebo ZOO Ústí nad Labem. 

Výsledkem nebude pouze logo, ale ucelená podoba veškerých výstupů komunikace města. Kromě konceptu identity budou mít designéři za úkol navrhnout též podobu internetových stránek, úředních dokumentů, tištěného zpravodaje, letáků, plakátů nebo označení budov a manuálu, jak s identitou pracovat.  „Jednotná prezentace usnadní orientaci obyvatel a návštěvníků a zároveň přispěje ke kompletní proměně grafické kultury a prezentace města. Díky sjednocení všech výstupů má identita do budoucna potenciál přinést městu časovou a finanční úsporu,“ doplňuje Tuček. 

Práce na přípravě nového vizuálu byla iniciována minulý rok v souvislosti se schválenou strategií rozvoje města Ústí nad Labem, která předpokládá moderní a jasnou komunikaci směrem k občanům. „Je to další krok, jak představit Ústí nad Labem jako sebevědomou metropoli regionu atraktivní pro trávení volného času i bydlení. Jsem si jist, že soutěž proběhne na vysoké úrovni a umožní talentovaným designerům spolupodílet se na změně image našeho města,” říká náměstek primátora Tomáš Vlach.

Doc. ak. mal. Michal Slejška, vedoucí ateliéru Grafického designu 2 na FUD UJEP, vnímá soutěž jako pozitivní krok: „Dobře promyšlený vizuální styl není pouhé logo nalepené na čemkoli, ale systém identifikace s prostorem a vizuální začlenění všeho, co tvoří město, do jakéhosi rozpoznatelného, odlišitelného a výtvarně zajímavého, identifikovatelného celku. Kvalitní vizuální styl by měl pomoci v zapamatování a lepší prezentaci města Ústí nad Labem v kontextu Čech, ale i městských částí, úřadů, kultury, památek, veřejného prostoru a mobiliáře. Lidé by si měli na kvalitní prezentaci svého města zvyknout a identifikovat se s ní. V ideálním případě pak promyšlený a důsledně používaný vizuální styl zpětně kultivuje společnost i prostředí pro které je navržen.“

„V otevřené soutěži o nový vizuální styl města Ústí nad Labem vyhlašované ve spolupráci s organizací Czechdesign tedy spatřuji jedinečnou možnost najít opravdu kvalitní, nadčasové a hlavně funkční řešení. Soutěž otevřená více designérům s různými přístupy, s možností porovnávat jednotlivá řešení, slibuje lepší výsledky než přímá zakázka. Přizvání Czechdesignu je pro tuto soutěž dobrým krokem – zárukou férových a profesionálně zajímavých podmínek pro soutěžící s garancí kvalitní odborné poroty. Tyto záruky slibují větší zájem ze strany jednotlivých designérů, a tím větší možnost získat opravdu výjimečný a promyšlený vizuální styl,“ doplňuje Slejška.

Kompletní pravidla soutěže budou vyhlášena v září, výsledky pak budou představeny v prosinci 2021.

 

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru