Jaká bude trasa nového přivaděče k dálnici D8? Ve hře jsou tři varianty
Ilustrační foto
Ústí nad Labem

Děčínsko - V současné době pokračuje proces posuzování vlivů na životní prostředí připravovaného záměru přeložky silnice I/13 v úseku Děčín – D8 (Knínice), tzv. přivaděče.

Ředitelství silnic a dálnic předložilo Krajskému úřadu Ústeckého kraje přepracovanou dokumentaci EIA k jejímu zveřejnění. V informačním systému bylo její zveřejnění provedeno dne 26. ledna 2022. Termín pro zaslání vyjádření a připomínek k dokumentaci je 9. března 2022.

Předkládaná dokumentace EIA hodnotí tři varianty technického řešení, tj. variantu Chrochvickou, Pastýřskou a Malšovickou. Mezi posuzované trasy v této dokumentaci varianta podél Labe za využití silnice I/62 není zařazena z několika důvodů.

1802privadeckz

Foto: ŘSD

Varianta vedení silnice I/13 podél Labe v trase stávající silnice I/62 přes Ústí nad Labem nepředstavuje plnohodnotnou variantu přeložky silnice I/13 mezi Děčínem a dálnicí D8, generuje další požadavky na dopravní síť v Ústí nad Labem a s tím tedy spojené další náklady. Především však neřeší odstranění zátěže z ulice Teplické, Pivovarské a Podmokelské, Hankovy, Uhelné, Poštovní a Ústecké v Děčíně. V nyní zveřejněné dokumentaci EIA je pouze v rámci vypořádání požadavků občanských iniciativ vysvětleno, že dopravní význam silnic I/13 a I/62 je odlišný a každá z nich má svoji určitou a nezaměnitelnou roli. Trasa I/62 nikdy nemůže převzít dopravní tah od Děčína na dálnici D8 směrem do SRN, který by se pak odehrával stále po stávající silnici I/13 přes Jílové.

Kdy přesně bude o trase přivaděče rozhodnuto, se v tuto chvíli nedá určit. Stanovisko EIA Krajského úřadu Ústeckého kraje k předložené dokumentaci EIA bude odborným podkladem z hlediska vlivů záměru na životní prostředí pro další stupně přípravy a jeho vydání lze očekávat spíše v průběhu letních prázdninových měsíců. Z obsahu stanoviska EIA nemusí automaticky vyplývat rozhodnutí o výběru nejvhodnější varianty vedení přivaděče k D8.

Předpokládané náklady na variantu Chrochvickou a Pastýřskou činí 4,6 mld. Kč bez DPH, na variantu Malšovickou 6,9 mld. bez DPH.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru