Ústí nad Labem – Vrátit pravidelné vlakové spoje v turistické sezóně nebo o víkendech chtějí radní Ústeckého kraje například na Kozí dráhu nebo Zubrnickou lokálku. Pro lidi kolem tratě to znamená, že vlakové spoje zvýší dopravní obslužnost jejich vesničky.
Hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček uvedl, že navržený plán na rok 2015 se zaměřuje na tratě, kde je dnes jistá úroveň dopravy zachována, ale mimo objednávku Ústeckého kraje. „Cílem je zavedení systémových turistických linek vedených historickými železničními vozidly jedoucích ve vhodném čase především o víkendech v turistické sezóně, čímž je možné vhodně doplnit dopravní obslužnost kraje a podpořit turistický rozvoj v okolí těchto tratí," dodal Bubeníček.
V praxi to znamená, že na dobových tratích, kde dnes vyjedou historické vlaky jen při určitých výročích, budou jezdit v turistické sezóně nebo o víkendu pravidelně. Vedení Ústeckého kraje se chce obrátit s plánem na obce na dotčených železnicích a dopravce, kteří projeví zájem o provoz linek.
Milan Kubík, místostarosta Telnice, přes kterou vede Kozí dráha, uvedl, že bude záležet na využitelnosti a vytíženosti jednotlivých spojů. „Dnes v době aut už málokdo půjde kilometr nebo dva na vlak, aby se dopravil na nákup nebo do práce. Z praxe vím, že pakliže se například v Jílovém nepořádá jarmark, tak ani o víkendu moc lidí Kozí dráhou nejezdí. Navíc dráha má své příznivce i odpůrce, už několik let bojuje o přežití," řekl Kubík.
Provoz turistických linek pro rok 2015:
Česká Kamenice – Kamenický Šenov (Kamenická lokálka)
Děčín – Telnice – Krupka město (Kozí dráha)
Ústí nad Labem – Velké Březno – Zubrnice (Zubrnická lokálka)
Most – Třebívlice – Lovosice (Švestková dráha)
Kadaň – Vilémov u Kadaně – Kadaňský Rohozec – Podbořany – Žatec (Doupovská dráha)
Výše nároku na rozpočtovou položku železniční doprava dosáhne dle kvalifikovaného odhadu cca 12 200 000 korun.