Ústecko – Na pozoru se musí mít řidiči využívající dálnici D8 při cestách do Německa a zpět. Z neděle 12. května na pondělí 13. května dojde zhruba mezi 23.30 - 01.30 hodinou ve směru na Německo k jejímu uzavření z důvodu stavby dopravního omezení přes tunely Panenská a Libouchec. Poté bude provoz v tunelech veden v režimu 1+1 v tunelových tubusech vedoucích na Prahu.
Důvodem je v úseku od hranic se Spolkovou republikou Německo až po 83 km výměna krytu asfaltobetonové vozovky včetně lokální sanace podkladních vrstev. „Stavební práce a uzavírky jsou rozděleny do 2 etap. Uzavírka pravé strany dálnice včetně exitu 87 Petrovice (sjezd i nájezd potrvá od 13. května do 16. června. Po tomto datu bude následovat měsíční pauza. Ve směru na Prahu, kdy bude pro změnu uzavřen exit 87 Petrovice (sjezd i nájezd) v opačném směru, začínají opravy 14. července a skončí 18. srpna. V obou směrech bude omezení zkráceno vždy po cca 16 dnech prací na 86,5 km což znamená, že v tunelech se poté bude jezdit bez omezení," upozorňuje správce dálnice D8 Ředitelství silnic a dálnic České republiky.
V omezení mezi 83,3 až 92,4 km se bude jezdit v režimu 1+1, tedy pouze v jednom pruhu v každém směru. Tento režim obousměrného provozu skýtá riziko možných dopravních zácp v případě nějaké události. Před zúžením silničáři očekávají v dopravních špičkách tvorbu kolon. „Plynulost dopravy spočívá i ve správném zipování, tedy v důsledném a plynulém střídání vozidel v místě zúžení. Ne dříve!!! Nákladní auto se považuje za 1 vozidlo, tedy neplatí, že se před kamion v místě zipu nacpe 4 - 5 osobních aut, čímž se pravý pruh přibrzdí a na oplátku to kamioňáci vrací tím, že se nalepí těsně na sebe a nepustí nikoho před sebe. Pokud se nedočkavci budou snažit zařadit do průběžného pruhu dříve než v místě spojení obou pruhů, vězte, že tím plynulosti dopravy vůbec nepřidají, naopak způsobí svým jednáním ještě větší zdržení,“ upozorňují silničáři.