Ústí nad Labem – Tři měsíce v polovině září uplynuly od spuštění ostrého provozu placení jízdného bezkontaktní platební kartou přímo ve vozech ústecké městské hromadné dopravy. Cestující tuto službu využívají. Dokazuje to statistika.
„Od 18. června do 21. června si cestující pomocí bezkontaktní platební karty zakoupili 60 090 jízdenek. Jedná se jak o pětačtyřicetiminutové, tak šedesátiminutové jízdné,“ uvedla Jana Dvořáková, mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem.
Ústečané si novou službu chválí. „Nedávno jsem musel při cestě po městě využít trolejbus. Jelikož jezdím hlavně autem, nevěděl jsem, jakou si mám koupit papírovou jízdenku, jaké je číslo na SMS zprávu. Za platbu pomocí bankovní karty jsem byl v tu chvíli rád,“ řekl Jan Metlička ze Střekova.
Výhodou placení jízdného přímo ve voze prostřednictvím bezkontaktní karty je, že přijde levněji. Cestujícímu se u platby pětačtyřicetiminutové jízdenky odečte pouze 16,20 Kč proti 18 Kč u šedesátiminutové 18,90 místo 21 Kč.
Lidé se v posledních dnech stále častěji dotazují, jak je to s placením jízdného bezkontaktní kartou po zavedení přísnější evropské směrnice. „Přísnější ověřování karetních plateb se nevztahuje na platby v městské hromadné dopravě a na platby za parkování,“ uvedl šéf obchodu a rozvoje MasterCard Martin Dolejš.
Mluvčí ústeckého Dopravního podniku doplnila, že pokud terminál ve voze nákup elektronického jízdného zamítne, může si cestující koupit jízdenku u řidiče nebo pomocí SMS zprávy. „V případě, že přepravní kontrolor přistihne pasažéra bez jakékoliv jízdenky, budeme při reklamaci přirážky přihlížet k jeho postupu. Všechny údaje o přiložení karty a jejího zamítnutí jsou dohledatelné. V případě, že půjde o zamítnutí karty z technického důvodu a cestující si SMS jízdenku koupí obratem, což můžeme rovněž dohledat, bude mu reklamace uznána. V případě porušení pravidel banky pro použití karty (pozn. red. nedostatek finančních prostředků na účtu, blokace například kvůli odcizení atd.) bude uložená přirážka oprávněná,“ dodala Jana Dvořáková.