V Ústí budou jezdit nové parciální trolejbusy, dopravní podnik uzavřel smlouvu na dodávku až třiatřiceti nových vozidel
Foto: Dopravní podnik města Ústí nad Labem
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem – Dopravní podnik města Ústí nad Labem v rámci veřejné zakázky ,,Rámcová dohoda na dodávku až 33 ks parciální trolejbusů II“ vysoutěžil nákup parciálních trolejbusů 27Tr v délce 18m od společnosti ŠKODA ELECTRIC a.s.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem v říjnu 2022 uzavřel Rámcovou dohodu na dodávku až 33ks parciálních trolejbusů se společností Škoda Electric a.s. ,,Jedná se o třínápravové, čtyřdveřové, nízkopodlažní kloubové dvoučlánkové trolejbusy, určené pro městskou hromadnou dopravu, s obsaditelností 115 osob. Cestující jistě ocení celovozovou automatickou klimatizaci, USB nabíječky nebo nerezová madla v kartáčovém provedení. Za zmínku stojí i prvky přispívající k bezpečnosti provozu jako je kontrola tlaku v pneumatikách, kontrola srážky s chodcem, hlídání mrtvých úhlů, elektricky vyhřívané čelní sklo a mnoho dalších. Snažíme se pokračovat v jednotném stylu interiéru. Sedačky budou mít plastovou skořepinu v šedé barvě s červeným koženkovým sedákem. Ústí nad Labem je specifické svým členitým terénem, proto budou mít trolejbusy dvě hnací nápravy s celkovým výkonem 250kW, které budou přínosem zejména v zimním období. Cena jednoho dodaného trolejbusu je 20 350 000 Kč bez DPH,“ uvedla výkonná ředitelka společnosti Simona Mohacsi.

"Touto zakázkou navazujeme na úspěšnou spolupráci Škodovky s ústeckým dopravním podnikem. Naší výhodou je, že známe našeho klienta a jeho specifika, a díky tomu můžeme Dopravnímu podniku města Ústí nad Labem nabídnout přesně takové řešení, které potřebuje. Naše spolehlivé trolejbusy si pořizují zákazníci v řadě českých i evropských měst. Výhodou tohoto typu je navíc možnost jízdy mimo trakční vedení na baterii, což umožní například objíždět neočekávané situace v dopravě, nebo vést trasu neelektrifikovanou oblastí," říká Tanya Altmann, Prezidentka divize Bus Mobility ve Škoda Group.

Parciální trolejbus je trolejbus s pomocným bateriovým pohonem, kterým mohou být moderní trolejbusy na přání zákazníka vybaveny. Trolejbusu to umožňuje jízdu i v místech bez trakčního trolejového vedení. Dojezdová vzdálenost mimo trakční trolejové vedení je 10 – 12 km při plném zatížení vozidla.

,,Pravidelná obnova vozového parku nám pomáhá zajistit více spojů nízkopodlažními vozidly, které umožňují snadné nastupování a vystupování a splňující všechny současné požadavky na příjemné cestování veřejnou dopravou. Další navýšení počtu nízkopodlažních vozů v ulicích města ocení nejen maminky s kočárky, ale i senioři a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Průběžná obnova vozidlového parku je pro nás velice důležitá a potřebná,“ uvedl Martin Prachař, předseda představenstva.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem má v současné době podané žádosti o poskytnutí dotace na nákup všech 33ks trolejbusů. Dodávka bude probíhat celkově ve třech etapách z důvodu stanovených maximálních uznatelných nákladů poskytovatele dotace.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru