Ústí nad Labem – Dopravní podnik města Ústí nad Labem v rámci veřejné zakázky ,,Rámcová dohoda na dodávku až 33 ks parciální trolejbusů II“ vysoutěžil nákup parciálních trolejbusů 27Tr v délce 18m od společnosti ŠKODA ELECTRIC a.s.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem v říjnu 2022 uzavřel Rámcovou dohodu na dodávku až 33ks parciálních trolejbusů se společností Škoda Electric a.s. ,,Jedná se o třínápravové, čtyřdveřové, nízkopodlažní kloubové dvoučlánkové trolejbusy, určené pro městskou hromadnou dopravu, s obsaditelností 115 osob. Cestující jistě ocení celovozovou automatickou klimatizaci, USB nabíječky nebo nerezová madla v kartáčovém provedení. Za zmínku stojí i prvky přispívající k bezpečnosti provozu jako je kontrola tlaku v pneumatikách, kontrola srážky s chodcem, hlídání mrtvých úhlů, elektricky vyhřívané čelní sklo a mnoho dalších. Snažíme se pokračovat v jednotném stylu interiéru. Sedačky budou mít plastovou skořepinu v šedé barvě s červeným koženkovým sedákem. Ústí nad Labem je specifické svým členitým terénem, proto budou mít trolejbusy dvě hnací nápravy s celkovým výkonem 250kW, které budou přínosem zejména v zimním období. Cena jednoho dodaného trolejbusu je 20 350 000 Kč bez DPH,“ uvedla výkonná ředitelka společnosti Simona Mohacsi.
"Touto zakázkou navazujeme na úspěšnou spolupráci Škodovky s ústeckým dopravním podnikem. Naší výhodou je, že známe našeho klienta a jeho specifika, a díky tomu můžeme Dopravnímu podniku města Ústí nad Labem nabídnout přesně takové řešení, které potřebuje. Naše spolehlivé trolejbusy si pořizují zákazníci v řadě českých i evropských měst. Výhodou tohoto typu je navíc možnost jízdy mimo trakční vedení na baterii, což umožní například objíždět neočekávané situace v dopravě, nebo vést trasu neelektrifikovanou oblastí," říká Tanya Altmann, Prezidentka divize Bus Mobility ve Škoda Group.
Parciální trolejbus je trolejbus s pomocným bateriovým pohonem, kterým mohou být moderní trolejbusy na přání zákazníka vybaveny. Trolejbusu to umožňuje jízdu i v místech bez trakčního trolejového vedení. Dojezdová vzdálenost mimo trakční trolejové vedení je 10 – 12 km při plném zatížení vozidla.
,,Pravidelná obnova vozového parku nám pomáhá zajistit více spojů nízkopodlažními vozidly, které umožňují snadné nastupování a vystupování a splňující všechny současné požadavky na příjemné cestování veřejnou dopravou. Další navýšení počtu nízkopodlažních vozů v ulicích města ocení nejen maminky s kočárky, ale i senioři a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Průběžná obnova vozidlového parku je pro nás velice důležitá a potřebná,“ uvedl Martin Prachař, předseda představenstva.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem má v současné době podané žádosti o poskytnutí dotace na nákup všech 33ks trolejbusů. Dodávka bude probíhat celkově ve třech etapách z důvodu stanovených maximálních uznatelných nákladů poskytovatele dotace.