Ústí nad Labem - Na třetím zasedání zastupitelstva bylo projednáno trasování vysokorychlostní tratě, která povede přes Ústí nad Labem. Zastupitelé vyjádřili názor, že nákladní dopravu nechtějí vést centrem města.
Dne 19. prosince byla na zastupitelstvu města projednána problematika trasování VRT ve zpracovávané 5. změně Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje, která je v současnosti ve fázi před veřejným projednáváním. Město tak vzneslo své námitky.
Navržený koridor pro VRT je vedený přes město Ústí nad Labem, ale současně by do centra města zaváděl mimo osobní dopravy i nákladní dopravu. Tím by došlo k výraznému zhoršení životního prostředí ve městě způsobeným enormním nárůstem počtu nákladních vlakových souprav, které by ho zatěžovaly nejen hlukem, ale i prachem. Proto se zastupitelstvo města usneslo na základě doporučení své pracovní skupiny VRT a komise rady města pro územní plán na čtyřech zásadních požadavcích:
- eliminace negativních dopadů nákladní dopravy na město Ústí nad Labem – např. realizací podzemní varianty vedení VRT městem vč. podzemního přestupního terminálu v těsné blízkosti centra města, anebo odkloněním nákladní dopravy mimo město s tím, že by do města zajížděla pouze osobní doprava,
- umístění přestupního terminálu VRT v těsné blízkosti centra,
- postupné uvolnění nepotřebných kolejišť v prostoru západního nádraží přiléhajících k pozemkům okolo řeky Bíliny, kde by město v budoucnu chtělo vybudovat obytnou, odpočinkovou a klidovou zónu – nové rozvojové plochy města,
- napojení Spolchemie novou vlečkou, aby došlo k odstranění cisteren s chlórem z prostoru západního nádraží.